در رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ارتش؛

تمرین موفق اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادی

در ادامه رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 24 August 2022

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش گفت: یگان‌های جنگال نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات‌های اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپاد‌های مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپاد‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش را با موفقیت انجام دادند.

امیر دریادار سید محمود موسوی افزود: همچنین در این مرحله از رزمایش، ایجاد اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه و توسط پهپاد‌های ابابیل با موفقیت اجرا شد.

وی ادامه داد: مقابله نرم و سخت با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با استفاده از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک و همچنین سامانه‌های خودحفاظتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش با بیان اینکه طرح‌های تعریف شده در این رزمایش بر اساس برآورد‌های اطلاعاتی از تهدید‌های بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد است، گفت: تمامی مراحل این رزمایش با نظارت قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) انجام می‌شود.

امیر دریادار موسوی افزود: حضور کارکنان نخبه در مراحل مختلف این رزمایش به منظور طرح ریزی، اجرا، استفاده از خلبانان جوان و طراحی و ساخت طیف گسترده‌ای از هواگرد‌های بدون سرنشین از عناصر اصلی شکل‌گیری قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که امروز توانسته در کانون توجه‌ها قرار گیرد و دشمن را به ترس و واهمه از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران وادار کند.

وی برقراری امنیت با تکیه بر توان کشور‌های منطقه و برگرفته از اصل «همه با هم» در برقراری صلح بدون نیاز به حضور بیگانگان، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر جلوه دادن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار