فعالیت سامانه بارشی فراگیر در سراسر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی فراگیر در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 12 April 2023

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تاثیر سامانه بارشی شاهد ابرناکی و بارش در سطح استان خوزستان هستیم.

وی افزود: با تقویت سامانه و شاخص‌های بالای ناپایداری، از بعد از ظهر امروز تا اواسط وقت فردا بارش‌های رگباری و همرفتی، رعد و برق، طوفان تندری و احتمال ریزش تگرگ شدت بیشتری خواهد گرفت.

سبزه‌زاری افزود: از اواسط پنجشنبه تا اواسط جمعه به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و بیشتر در مناطق شرقی استان خوزستان فعال خواهد بود. وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید نیز امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این سامانه فراگیر است و بنابراین در همه مناطق استان خوزستان شاهد بارندگی خواهیم بود اما با توجه به حجم بالای بارش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. 

وی افزود: شمال خلیج فارس تا اواخر وقت جمعه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۶.۲ و ایذه با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۶.۲و ۲۱.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار