تنیس؛ ورزش پر آتیه در استان یزد

کد خبر: ۳۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 06 November 2016
سمیه رضایی
تنیس ازجمله فرزش‌هایی است که این روزها در بین مردم استان از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار شده و تعداد زیادی از زنان و مردان یزدی را به خود جذب کرده و هر روز به تعداد کسانی‌که به تنیس می‌پردازند، اضافه‌تر می‌شود. بنا به نظر کارشناسان، تنیس یکی از بهترین ورزش‌هایی است که آرامش اعصاب و روان را به همراه می‌آورد و یک تنیسور از نظر ظاهری نیز بدن خوب و ورزیده‌ای دارد.
در کنار همه این حرف‌ها مردم همیشه رشته تنیس را ورزش قشر مرفه جامعه می‌دانند و زیاد به سمت این ورزش نمی‌روند؛ اما باید اشاره کرد که این ورزش نه تنها برای همه اقشار جامعه مناسب است، بلکه به لحاظ تهیه وسایل ورزشی، نسبت به باورهای مردم از هزینه بالایی برخوردار نیست و به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.
در کنار همه اینها استقبال خوب و مناسب مردم استان نسبت به این ورزش مفرح، سبب شده تا مسئولین هیات استان در صدد برآیند تا زمین‌های استاندارد و متناسب برای تمرین و آماده‌سازی ورزشکاران مهیا سازند و به پرورش استعدادهای پایه در این رشته بپردازند.

نیاز به زمین تمرین بیشتر در ورزش تنیس
 رئیس هیات تنیس استان به همشهری می‌گوید: در حال حاضر وضعیت تنیس استان مساعد است و متقاضی در این رشته نسبت به مکان تمرینی که در دسترس داریم، خوب است؛ اما انتظار می‌رود با توجه به میزان استقبالی که مردم نسبت به این رشته ورزشی دارند برای پاسخگویی به علاقه‌مندان، ملزم به داشتن زمین‌های بیشتری در این رشته هستیم تا بتوانیم تیم مستعدی را در استان به‌وجود آوریم.
«محمد آرمین» می‌افزاید: در مسابقاتی که در روزهای اخیر برگزار شد، با توجه به حضور تیم‌های تنیس بلدی از اصفهان و کرمان، یزد، اردکان و میبد توانستیم در این رقابت صاحب سکوی سومی شویم و به نتیجه نسبتا خوبی در این خصوص دست یابیم.
وی می‌گوید: در رده سنی نوجوانان تیمی متشکل از نوجوانان تنیس بلد استان به رقابت‌های لیگ برتر آینده‌سازان اعزام کردیم که توانستند خوش بدرخشند و حریفان کرمانی و قمی خود را پشت سر بگذارند. وی می‌افزاید: در شهر یزد 5 زمین اختصاصی تنیس در اختیار ورزشکاران قرار دارد که می‌توانند در آنجا به ورزش و تمرین بپردازند.

تنیس؛ ورزشی همگانی
آرمین درباره اینکه می‌گویند: «تنیس ورزش مرفهین است» می‌گوید: تنیس ورزشی است که به همه مردم تعلق دارد و تجهیزات و وسایل مورد نیاز در این رشته برخلاف باور عموم که گفته می‌شود گران است، بسیار قیمت مناسبی دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی در این رشته ورزشی به فعالیت بپردازند. وی تصریح می‌کند: استقبال آقایان به نسبت بانوان از تنیس بیشتر است. از همین رو آقایان بیشتر به رقابت‎‌های مختلف ورزشی اعزام می‌شوند، اما ناگفته نماند که بانوان تنیسور استان به هر رقابتی که اعزام شدند با دست پر بازگشتند.
رئیس هیات تنیس استان می‌افزاید: هیات تنیس استان هم مانند سایر هیات‌ها در مضیقه مالی به سر می‌برد و با یک‌میلیون تومان بودجه سالانه از سوی اداره کل ورزش و جوانان، نمی‌توان به تمام خواسته‌های ورزشکاران که در راس آنها اعزام به مسابقات مختلف است، پاسخ داد. باید برای حضور در مسابقات از حامی مالی برای تیم بهره ببریم که خوشبختانه در حال حاضر فولاد آلیاژی یکی از حامیان اصلی هیات تنیس در استان است.
آرمین می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم داریم تا حداقل سه سال آینده ورزشکاران مجربی را در این رشته تربیت کنیم تا بتوانند در تیم ملی تنیس کشور حضور یابند که با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی هیات به محقق شدنش امیدواریم.
وی می‌افزاید: از «فرشید زیدی» یکی از مربیان خوب تیم ملی برای پرورش استعدادهای تنیس در استان دعوت کردیم تا نوجوانان و استعدادهای برتر استان را برای آماده‌سازی و حضور در صحنه‌های ملی و بین‌المللی مهیا سازد تا در آینده بتوانیم به افتخارات متعددی در این زمینه دست یابیم.

فقط سه شهرستان زمین تنیس دارند
آرمین می‌گوید: با توجه به این‌که تنها در شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد از زمین مناسب تمرین ورزش تنیس بهره می‌بریم و در سایر شهرستان‌ها از چنین امکاناتی بی‌بهره هستیم، به همین دلیل در لیگ استانی تحت عنوان لیگ آدینه که روزهای جمعه در استان برگزار می‌شود تنها این سه تیم حضور دارند و امیدواریم با ساخت مکان ورزشی در رشته تنیس، بتوانیم از استعدادهای موجود در سایر شهرستان‌های استان بهره ببریم.
رئیس هیات تنیس استان می‌افزاید: برای استعدادیابی در این رشته با حضور در مدارس شهر یزد و بردن تجهیزات ورزشی این رشته، استعدادهای ناب و نخبه را شناسایی می‌کنیم که در حاضر «معصومه حسانی» نایب رئیس هیات استان پیگیری‌های آن را به عهده دارد و ابتدا در مدارس دخترانه استان، به استعدادیابی می‌پردازد. وی می‌گوید: در استان به طور حرفه‌ای در آقایان و بانوان استعدادیابی می‌کنیم تا آینده‌ای درخشان و پرمهره برای تنیس استان رقم بخورد.
آرمین می‌افزاید: کمیته استعدادیابی در حال حاضر در مدرسه‌های دخترانه شاهد خالقیه و زکیه آزمایش‌های شناسایی استعداد را در بین دختران انجام داده است.
وی می‌گوید: به آینده دختران تنیسور استان خوش‌بین هستم آنچنان که در حال حاضر تیم دختران 16 تا 18 استان در رقابت‌های اعزامی اخیرشان به مرحله یک چهارم نهایی هم رسیدند. رئیس هیات تنیس استان می‌افزاید: مربیان خوب و کاربلدی از استان در رده بانوان و آقایان به کلاس‌های مربیگری بین‌المللی که در شهر تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد تا بتوانیم از بار فنی مناسبی برای پرورش استعدادها در استان برخوردار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار