مهمترین خواسته ائمه اطهار اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهمترین خواسته های ائمه اطهار بویژه امام عصر (عج) از مسلمانان اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و مسلمانان باید سبک زندگی خود را با سیره و مرام آن حضرت منطبق کنند تا راه سعادت را بدست آورند.
کد خبر: ۴۲۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 12 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام محمدنقی لطفی شامگاه پنجشنبه در جشن میلاد قائم آل محمد (عج) در شهر سرابله اظهار کرد: تقارن جشن میلاد حضرت مهدی (عج) با شب جمعه، تقارن مبارکی است و بیانگر پیامدهای متعددی است که نیازمند تحقیق و مطالعه هستند.
 
وی افزود: مهمترین خواسته های ائمه اطهار بویژه امام عصر (عج) از مسلمانان اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و مسلمانان باید سبک زندگی خود را با سیره و مرام آن حضرت منطبق کنند تا راه سعادت را بدست آورند.
 
امام جمعه ایلام تاکید کرد: رعایت حجاب بانوان، انصاف بازاریان، احساس مسئولیت مدیران و تقوی جوانان از مطالبات به حق امامان مهصوم (ع) از پیروان شان است.
 
وی انتظار فرج و دعای فرج را شاخصه مسلمانان دانست و یادآور شد: جامعه ای می تواند منتظر ظهور باشد که فضای آن الهی و ربانی باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: عدالتخواهی و آزادیخواهی دو ارمغان بزرگ و مهم ظهور و موعود امام زمان (عج)است ضمن اینکه انتظار فرج در قلب و دل مردم وجود دارد.
 
حجت الاسلام لطفی گفت: خداوند دو منت بزرگ بر مسلمانان نهاده که یکی رسالت رسول الله (ص) و هدایت بشری و دیگری مولود امام مهدی(عج) و رهایی مستضعفان از چنگال ظالمان و ستمگران است.
 
وی به شرایط کنونی دنیا هم اشاره کرد و افزود: بحران های اخلاقی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی در جهان حکمفرما شده ولی با ظهور منجی (عج) عدالت جهانی و دادگری حاکم می شود و دنیا پر از صلح، سازش و امنیت خواهد شد.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما با عنایت الهی پیروز شد و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است و همه ما مسئول هستیم که این انقلاب را به نهضت حضرت مهدی(ع ) برسانیم.
 
وی اوضاع نابسامان دنیا و جنگ های ویرانگر داخلی در برخی کشورها را دستاورد سیاست ددمنشی و تفرقه انگیزانه آمریکا و استکبار دانست و یادآور شد: با وجود همه توطئه ها و عداوت های جهانی، منطقه ای و داخلی، کشور ایران در اوج اقتدار، عزت و بزرگی است و از محکم ترین و مستحکم ترین نظام های دنیا برخوردار است و امنیت آن در جهان مثال زدنی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی کینه و حسادت استکبار و آمریکا نسبت به ایران را بواسطه قرار گرفتن در برابر آنها، حقارت و ضعف و ناتوانی شان در برابر اراده قوی ملت و نظام سرافراز ایران دانست و افزود: این پویایی و بالندگی به دلیل اقتدار نظام است.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: فرهنگ مهدویت در جهان به دست ایران زنده و احیا شد و دشمن نیز از پویایی مهدویت که همان برچیده شدن ظلم و استبداد است هراس و واهمه دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تراز جمهوری اسلامی را در جهان بالا می برد بنابراین هر چه حضور مردم انقلابی، قوی و حماسی باشد تیری زهرآگین به قلب جنایتکار آمریکا و مرتجعین عرب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: اقتدار، استحکام، پایداری و عزت نظام اسلامی بستگی به حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و دینی از جمله انتخابات دارد و همین حمایت و مشارکت مردم از انقلاب دشمنان را از هجوم و تعرض به کشورمان بازداشته و سایه جنگ بواسطه اقتدار نظامی و توان دفاعی از سر کشور برداشته شد.
 
وی افزود: هدف اصلی لشکرکشی های آمریکا به خاورمیانه تسلط بر ایران بود ولی تهدیدات و هشدارهای رهبری معظم انقلاب و سردار بزرگ سپاه (سردار سلیمانی) آنان را به عقب کشاند تا جاییکه داعش را به هزیمت و درماندگی رسانده و لرزه بر اندام ژنرال های کاخ سفید انداخته است.
 
به گزارش تابناک ایلام، جشن بزرگ نیمه شعبان شامگاه پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندار و امام جمعه و اقشار مختلف مردم چرداول در سرابله برگزار شد، قرائت شعر، مولودی خوانی و همصدایی گروه کردستان از برنامه های این آیین بود.
 
شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار