معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:

ضرورت افزایش اختیارات به کارگروه های استانی

معاون اقتصادی استانداری قزوین بر ضرورت اعطای اختیارات بیشتر به کارگروه های استانی در راستای تسریع در روند پرداخت تسهیلات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"منوچهر حبیبی "  در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهارداشت: موضوع تعاون باید در کشور جدی گرفته شود و حمایت لازم صورت گیرد تا کارها شتاب گیرد.


وی بیان کرد: هدف از شکل گیری تعاونی ها جمع آوری سرمایه های خرد و اندک مردم است اما گاهی تعاونی ها شکل دیگری می گیرد و از مسیر اصلی خارج می شود.


حبیبی تصریح کرد: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین شده باید در قالب تعاونی ها از تولید ملی حمایت کنیم و نقش تعاونی را جدی بگیریم.


معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در برخی فعالیتها متاسفانه بدلیل نبود انگیزه لازم و افراد توانمند شاهد مشکلاتی هستیم برای نمونه در مسکن مهر تعاونی ها نتوانستند موفق عمل کنند و با چالش مواجهیم.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات روستایی بیش از ۷ هزار متقاضی داریم که فقط ۶۷ مورد تعاونی است و نقش این مجموعه بسیار کم رنگ است در حالی که تعاونی ها باید تقویت شوند.


حبیبی بیان کرد: در تسهیلات فراگیر از سیستم اداری گله مند هستیم که بستر کار فراهم نشده و هنوز در این بخش عقب هستیم در حالی که در بهین یاب موفق عمل شده است.


معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: از ادارات جهاد کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی انتظار داریم در چند روز آینده تمامی طرح های قابل دفاع و ارائه را که بالای ۲۰ درصد پیشرفت دارند در سامانه ثبت نام و معرفی کنند تا از طریق کارگروه اشتغال زمینه پرداخت تسهیلات به آنها فراهم شود.


وی با اشاره به برخی مشکلات حمایت از اشتغال گفت: ارائه همزمان تسهیلات روستایی و فراگیر با دو نرخ متفاوت مشکل ساز شده و در بخش روستایی که سود ۴ درصدی است بیش از ۱۰ هزار متقاضی داریم اما در بخش فراگیر که سودبانکی ۱۸ درصد است فقط ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند.


حبیبی گفت: دادن اختیار ویژه به کارگروههای اشتغال استانها می تواند از مشکلات بکاهد و از معاون وزیر انتظار داریم موانع را برطرف کنند.


وی بیان کرد: تسهیلات فراگیر هیچ مزیتی نسبت به سایر تسهیلات ندارد و از آن استقبال نمی شود در حالیکه در زمینه بهین یاب توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار