برداشت کاسنی از مزارع مرودشت آغاز شد

کارگر از برداشت کاسنی در یک و نیم هکتار مزارع مرودشت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 23 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سمیه کارگر مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت کاسنی، از یک و نیم هکتار مزارع گیاه دارویی در این شهرستان، اظهار کرد: برداشت کاسنی طی سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول برگ و شاخسار، سپس علاوه بر برگ و شاخسار، بذر گیاه و در مرحله آخر نیز باقیمانده گیاه و میزان کمی بذر نیز برداشت می‌شود.

او گفت: از هر هکتار کاسنی حدود ۳ تا ۳ و نیم تن شاخسار و ۲ تن بذر قابل برداشت است که برگ و شاخسار تولیدی به منظور تهیه عصاره و عرق کاسنی به فروش می‌رسد.

سمیه کارگر با بیان اینکه کاسنی به صورت پائیزه و بهاره کشت می‌شود، تصریح کرد: مناسب‌ترین زمان کشت کاسنی در شهرستان، نوع بهاره است که عملکرد بهتری دارد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: با توجه به نیاز آبی کم این محصول، مقرون به صرفه بودن، مقاومت و سازگاری آن با شرایط منطقه و نیز با توجه به اینکه از تمام اجزای گیاه کاسنی از جمله ریشه و ساقه آن استفاده می‌شود می‌توان از این محصول در تغییر الگوی کشت منطقه و سوق دادن آن به سمت محصولات کم آب بر استفاده کرد.

این کارشناس بیان کرد: گیاه کاسنی دارای طبیعت سرد و‌تر است که از ویژگی‌های دارویی آن می‌توان به برطرف کردن تشنگی، تب بر، درمان کبد چرب، تصفیه خون و درمان بیماری‌های پوستی اشاره کرد. همچنین از روغن دانه این گیاه نیز برای معالجه سنگ کلیه استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار