ضرورت تبیین ارزش‌های حجاب در طول سال

کد خبر: ۸۷۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 14 July 2020
 
تابناک/حجت‌الاسلام رنجبر گفت: مسائل و برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب نباید فقط در هفته مختص به آن و در قالب شعار اجرا شود بلکه باید در تمام طول سال به‌صورت یک ضرورت و واجب الهی به آن پرداخت.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام رنجبر، امام جمعه املش، ۲۳ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک واجب و حکم الهی است که بسیار مورد سفارش رزمندگان و شهدا قرار گرفته است. لذا، فرهنگ‌سازی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای همه ما درس عبرت است.

وی افزود: هدف دشمن، سست کردن بنیان خانواده‌هاست. نسل جوان ما باید توجه داشته باشند که اگر خواستار استحکام بنیان خانواده هستند باید عفاف و حجاب را رعایت کنند. مسائل و برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب نباید فقط در هفته مختص به آن و به‌ شکل صوری و در قالب شعار اجرا شود بلکه باید در تمام طول سال به‌صورت یک ضرورت و واجب الهی به آن پرداخت.

امام جمعه املش تأکید کرد: از آنجایی که برای سلامتی مردم از ابتلا به کرونا آنقدر تبلیغ شد تا مردم به یقین رسیدند که باید دستشان را بشویند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ در زمینه عفاف و حجاب هم باید آن‌قدر تبلیغات شود تا به ارزش آن پی برده و نهادینه شود.

حجت‌الاسلام رنجبر با پیشنهاد اینکه صدا و سیما و اصحاب رسانه در ترویج امر خطیر عفاف و حجاب کوتاهی نکنند، ادامه داد: عفاف و حجاب یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر است؛ آنهایی که به مسئله حجاب توجهی ندارند، افراد بدی نیستند شاید با دیدن برخی تعارضات اجتماعی به این سمت و سو رفته‌اند که باید با تبیین و برگزاری جلسات بی‌شمار، فواید و ارزش‌های حجاب را بازگو کرد و حد و مرز حداقلی و حداکثری حجاب را مشخص کرد چراکه با تحکیم و زور نمی‌توان کسی را وادار به رعایت حجاب کرد.

امام جمعه املش با بیان اینکه روشنگری و تبیین عفاف و حجاب، هدف اصلی رسانه‌ها باشد تصریح کرد: حضور خبرنگاران محجبه و چادری در شهرستان املش که در همه عرصه‌ها ایثارگرانه و بدون مزد و منت، فعالیت دارند مایه مباهات و افتخار ماست.

 وی در خاتمه پیشنهاد کرد: برای ترویج عفاف و حجاب اسلامی در شهرستان، باید به تبیین فواید عفاف و حجاب پرداخت و بنا بر آیه شریفه «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ...؛ وهمانا فرزندان آدم را گرامى داشتيم»، بانوان و دختران با رعایت عفاف و حجاب ضمن حفظ آرامش خویش، جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها، ارزش‌های انسانی را نیز صیانت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار