کشف 2تن و 573 کیلو مواد مخدر در لار

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون۲ تن و ۵۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ بیانگر پنج درصد افزایش است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلیل حسنی،  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان، اظهار داشت: در پیوند با کشف این میزان مواد افیونی، ۳۱۴ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند و همچنین ۳۴ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان افزود: به همان میزان که سوء مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته، راهبرد مقابله با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نیز باید متناسب با این شیوه‌ها باشد.

حسنی گفت: مهمترین موضوع برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری است و در میان کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر، وظیفه و رسالت کمیته فرهنگی و پیشگیری، بسیار خطیر و سنگین و از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این کمیته باید همواره به دنبال اعمال روش‌های نوین و خلاقانه برای مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر باشد.

فرماندار ویژه لارستان، خطاب به اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان بیان کرد: کمیته‌های این شورا باید فعال‌تر شوند و در این حوزه مهمترین کار آنها، فعالیت فرهنگی است.

حسنی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان لارستان وسیع است، در گلوگاه و کریدور شمال به جنوب و در مسیر جاده‌های ترانزیتی قرار دارد، با کارهای فرهنگی می‌توان اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام داد.

او اظهار داشت: اولویت امروز ما باید کار فرهنگی به ویژه در فضای مجازی باشد زیرا توسعه فعالیت‌ها و تقویت این بخش و همچنین مشارکت پذیری مردم در این عرصه، حتی برخی تنش‌ها و تعارضات در حوزه سیاسی و بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را نیز کاهش خواهد داد.

فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر انجام شود

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان همچنین بیان کرد: باید برای مبارزه با مواد مخدر و سایر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به صورت تخصصی انجام دهیم.

حسنی افزود: مناسب‌ترین راهبرد و بهترین روش اثربخش برای کاهش میزان قاچاق و همچنین سوء مصرف مواد مخدر، اجتماعی و همگانی کردن روند مقابله با آن است که البته دولت و وزارت کشور به ویژه ظرف ۲ سال گذشته بر نهادینه کردن این مهم نیز تاکید ویژه داشته‌اند.

وی افزود: یی شک رویکرد مشارکت پذیری مردم و به ویژه سازمان‌های مرم نهاد در امر مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر به جای رویکردهای حاکمیتی، علاوه بر ایجاد حساسیت در جامعه سبب تقویت و بازسازی سرمایه‌های اجتماعی و تشکل‌های مردمی در این زمینه خواهد شد.

حسنی ادامه داد: دولت ، وزارت کشور و مجموعه مدیریت اجرایی استان و شهرستان لارستان با تمام توان از تشکل‌های فعال و سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در منطقه و افزایش میزان کارآمدی و تاثیرگذاری آنها در این حوزه قاطعانه حمایت می‌کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار