به گزارش تابناک ایلام؛ مهندس محبتی رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی آسمان فرودگاه ایلام ، با تأییدتاخیر سه ساعته پرواز مذکور که یکساعت و نیم آن به خاطر قضیه ناهار خلبان بوده ست ضمن پوزش از مسافران این پرواز و انعکاس شکایات مردم به مسئولان شرکت آسمان ،به بیان توضیحاتی جالب توجه پرداخت . وی افزود:متأسفانه این تأخیر شنبه10تیرماه به طرز نامتعارفی صورت گرفت وآن امر واقعیت داشت گرچه در هواپیما ناهار مطابق روال شرکت آسمان موجود بوده ست.اما تهیه نوع غذای خلبان و بهانه گیری های او عامل اصلی این تأخیر سه ساعته بود.
به دنبال این تأخیرکه به سبب گرمای شدید و برنامه ریزی مسافران و به ویژه برخی بیماران ،اعتراض شدید آنان را درپی داشت ،خلبان ازهاری پس ازسوارشدن مسافران به هواپیما، با عذرخواهی از مسافران. وارائه توضیحاتی ،عامل تأخیر را رییس ایستگاه شرکت آسمان عنوان کرد.
دراین راستا مهندس محبتی به خبرنگار ماگفت: وقتی هواپیما در ایلام فرود آمد خلبان ازهاری از هواپیما پیاده شد و اظهار داشت:" من ناهار میخوام...."
طبق روال همیشگی تمامی پروازها، ناهار و لوازم مورد نیاز خلبان وخدمه در تهران به ایشان و همه خدمه پروازی تحویل داده شده بود. اما از آنجا که وی قبلا خلبان یک پرواز بود که به دلیل نقص فنی چندساعت در ایلام مانده بود، از طرف من و همکارانم بسیار تکریم شد و مجددا به هوای آن مهمان نوازی گرم اعلام کرد که ؛"غذای داخل هواپیما را نمی خورم و باید برای من غذا تهیه کنید. "
من عرض کردم که مجوز ندارم و چندین بار با کشیک مدیریت تهران تماس گرفتم ولی کشیک مدیریت گفتند که خلبان باید پروازش را انجام بدهد و درتهران هرغذایی که خواست ما برایش تهیه خواهیم کرد. زیرا شرکت آسمان درتهران دارای کترینگ مجهزی ست و تمامی غذاهای داخل هواپیما می بایست تحت نظر کترینگ به خلبان داده شود. دلیلش هم علاوه بر کاهش هزینه و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، نظارت بهداشتی بر غذاهاست.زیرا بهداشت غذایی خدمه پرواز بسیار اهمیت دارد. اگر ناسازگاری بین غذای خریداری شده و سیستم گوارشی خلبان ایجاد شود و خلبان دچار مسمومیت شود، جان مسافران به خطر خواهد افتاد.
مهندس محبتی در خاتمه گفت:مجددا تأکید دارم گرچه در هواپیما ناهار مطابق روال شرکت آسمان موجود بود.اما لجاجت خلبان و درخواست غذای خارج از منوی کترینگ شرکت آسمان دلیل اصلی این تأخیر بود. مسافران طبیعتا ناراحت و عصبی بودند. هیچ جایی برای توضیح نبود چراکه چنین دلیلی برای تاخیر اصلا قابل قبول نیست و موضوعی توجیه ناپذیراست بنده ضمن عذرخواهی مجدد از مسافران ، قول می دهم که هر مسافری شکایتش را به ایستگاه آسمان در ایلام تحویل دهد باجدیت پیگیری خواهم کرد تا درراستای استیفای حقوق مسافران و مردم شریف ایلام خدمتگزاری نمایم./م