علی قاسم زاده روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حضور استاندار افزود: پیشرفت شهر در گرو حرکت جمعی و جهادی با همراهی سایر دستگاه هاست.
وی بررسی و بازنگری بر کمیسیون ماده پنج و فرایندهای آن را یکی از مشکلات شهرداری اصفهان دانست و افزود: این نشست چهار عضو اصلی دارد اما بیش از ۴۵ نفر در جلسات شرکت و نظرات مختلفی ارائه میکنند که تصمیمات آن را تحت شعاع قرار می دهند.
در ادامه این نشست محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پدیده فرونشست زمین ناشی از تخلیه آب های زیر زمینی اظهار داشت: پیش از اینکه اتفاق ناگواری در این زمینه در اصفهان رخ دهد باید راه حلی برای آن اندیشیده شود.
وی همچنین گفت : در بودجه ۱۴۰۱ اغلب کمکها و حمایتها بهخصوص در بخش حمل و نقل، مترو و اتوبوس که همراه با اوراق مشارکت بود و پشتوانه دولتی نیز داشت، حذف شده است و اکنون آنچه تقدیم شده مسوولیت صد درصدی تامین اعتبارات این بخش با شهرداریهاست.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به این شهر به عنوان آلوده ترین شهر ایران بی توجهی میشود و تبعات این بی توجهی فشار به مردم است زیرا نوسازی ناوگان حمل و نقل لازم است.
وی ادامه داد: سن اتوبوسهای شهری در اصفهان ۱۰ ساله شده است در حالی درسالهای قبل عمر اتوبوس چهار سال بود و همین فرسودگی ناوگان مزید بر علت شده است.
نورصالحی گفت: قیمت یکدستگاه اتوبوس در سالهای گذشته ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تومان بود که ۸۷.۵ درصد اعتبارات آن را دولت پرداخت می کرد و با ایجاد اوراق مشارکت، دولت حمایت مالی خود را به ۵۰درصد رساند و اکنون قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۶ میلیارد تومان است که هیچ حمایت دولتی هم ندارد .
وی از استاندار اصفهان درخواست کرد با توجه به آلودگی هوای شهر حمایت ویژه ای را در این خصوص داشته باشند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: سالن اجلاس سران اصفهان قابلیت تبدیل شدن به دبیرخانه غیر متعهدها را دارد که در این زمینه حمایت استاندار اصفهان را لازم دارد.
وی در ادامه صحبت های خود گفت: در کشور برای مهاجرت قانون نداریم و هر قومی و جمعی از شهری به شهر دیگر قصد مهاجرت دارد و باید بر اساس قانونی همراه باشد و تمام زیرساخت های مهاجر پذیری از جمله ظرفیت آب و سایر مسائل در آن دیده شود.