اندازه گیری پتانسیل سمی ترکیبات آلی موجود در هوا

استادیار مهندسی بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح تحقیقاتی اندازه گیری پتانسیل سمی آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن موجود در هوا در دست اقدام و در حال سیر مراحل نهایی است.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 02 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید حامد میر حسینی افزود: لازم است که پتانسیل سمی آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن به خصوص در کلانشهرها اندازه گیری شود چرا که سرطان زایی این ترکیبات ثابت شده می باشد لذا در این راستا یک طرح تحقیقاتی انجام شده و اقدامات لازم برای نمونه برداری صورت گرفته و در حال حاضر در مراحل نهایی طرح است.
وی یادآورشد: با توجه به مشکل آلودگی فلزاتی مانند کروم، کادمیم، نیکل و سرب در شهر صنعتی اراک یک طرح پژوهشی در راستای وضعیت ترکیبات آلی فلزات سنگین طراحی شده و خوشبختانه کد اخلاق را نیز را دریافت کرده است و در حال حاضر در انتظار تامین بودجه می باشد.
میرحسینی تاکید کرد: حل قسمت عمده آلودگی هوا مرتبط با مسئولان و سیاست گذاران خواهد بود لذا نیاز به همکاری مسئولین است تا تصمیماتی در زمینه آلودگی‌هوا اتخاذ شود چرا که قسمت عمده ای از آلودگی هوا به ترافیک شهری و فعالیت صنایع بر میگردد از این رو محدود شدن فعالیت صنایع بزرگ و غیر فعال کردن وسایل نقلیه عمومی از رده خارج شده، بسیار کمک کننده می باشد.
وی توصیه کرد: در روزهای آلوده لازم است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و هوای آلوده را استنشاق نکنند و حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از تردد خودروهای شخصی در سطح شهر که منجر به افزایش غلظت آلاینده های هوا می شود "جدا" پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار