کلیسای نسطوریان و گوردخمه‌های جزیره خارگ ساماندهی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کلیسای نسطوریان و گوردخمه‌های پالمیران جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با هدف حفاظت بهینه از این آثار سامان‌دهی شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک بوشهر، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از آثار ارزشمند جزیره تاریخی خارگ گوردخمه‌های پالمیران است که برای حفاظت بهینه این اثر، عملیات اجرایی تثبیت دیواره‌ها، ستون گذاری و کار بندکشی سنگ‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا پاک‌سازی، کف‌سازی با سنگ گرانیت در فضای داخلی گوردخمه‌ها، هزار و ۲۰۰ مترمربع شن پاشی در محیط پیرامونی، درزبندی و عایق بندی پشت بام از دیگر کارهایی است که برای بهبود وضعیت موجود، مورد مرمت قرار گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: کلیسای نسطوریان از دیگر آثار تاریخی جزیره خارگ است که عملیات پاکسازی و تثبیت دیواره‌ها در این اثر انجام شده است.

وی همچنین کار بوته کنی و نمک پاشی محوطه پیرامون کلیسای نسطوریان برای جلوگیری از رویش گیاهان را از جمله دیگر اقدام‌های مهم در راستای ساماندهی این اثر تاریخی عنوان کرد.

ایراهیمی افزود: هدف از مرمت، سامان‌دهی و نورپردازی آثار تاریخی حفاظت بهینه، احیای اثر و زمینه سازی مناسب برای بازدید علاقه‌مندان از آثار تاریخی است.

کلیسای نسطوریان مربوط به دوره ساسانیان و گوردخمه های پالمیران مربوط به دوره اشکانیان و از جمله آثار تاریخی استان بوشهر است که به ثبت آثار ملی درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار