عضو شورای شهر یزد:

دولت سهم خود را در حمل و نقل پرداخت نکرده است

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: دولت در سال‌های اخیر سهم خود را در این حوزه نپرداخته و هزینه حمل و نقل تنها بر عهده شهرداری بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سیفی گفت: اعتبارات سازمان حمل و نقل پیشتر از سه ناحیه دولت، بلیط ارائه شده از سوی مسافران حوزه حمل و نقل و یارانه‌ای که از سوی شهرداری پرداخت می‌شد، تامین می‌گردید.وی افزود: دولت در سال‌های اخیر سهم خود را در این حوزه نپرداخته و به دلیل کاهش اقبال عمومی نسبت به وسایل نقلیه عمومی به ویژه ناشی از بیماری کرونا، هزینه حمل و نقل تنها بر عهده شهرداری بوده که به دلیل افزایش هزینه‌های جاری و تعمیرات و قطعات خودرو و افزایش دستمزد رانندگان به شدت افزایش یافته و شهرداری را در زمینه تامین این نفقات با مشکل مواجه ساخته است.


به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد از سال ۸۵ که سیاست تمرکز و وجوه ارزش افزوده مطرح شد جذب اعتبارات از روستا‌ها صورت نگرفته، اما علی رغم این مسئله سرویس دهی از سوی سازمان شهرداری در روستا‌ها دایر بوده است.


سیفی تصریح کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار و مقرر شد که بدهی روستا‌ها از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و مابقی بدهی‌ها بعدا مورد محاسبه قرار گیرد. با وجود مکتوب شدن صورت جلسه و امضای آن از سوی بخشداری، به بهانه جذب اعتبارات از سوی شهرداری از حریم شهر، پرداختی صورت نگرفت.


وی ادامه داد: جذب اعتبارات از سوی شهرداری نیز پیشتر از صنایع مستقر در حریم شهر انجام می‌گرفت، اما پس از قانون ارزش افزوده، جذب اعتبارات تنها به ساخت و ساز‌های حریم شهری و در چهارچوب قانون انجام گرفته و بسیار کاهش یافت.


سیفی گفت: اعتبارات جذب شده از حریم شهری نیز تنها در خود حریم امکان مصرف داشته و در روستا‌ها مجاز به هزینه کَرد است، بنابراین انتظار داریم که دهیاران و بخشداران با توجه به شرایط خاص حمل و نقل در این مورد با شهرداری همیاری نموده تا مشکلات موجود مرتفع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار