اعلام رضایت مدیرکل اقتصادی استاندار از عملکرد جهاد کشاورزی

پایان ذخیره میوه شب عید/ پرداخت مطالبات زیتون‌کاران

پایان عملیات ذخیره میوه شب عید و آمادگی برای توزیع میوه با قیمت مناسب، پرداخت مطالبات زیتون‌کاران این استان و روغن‌گیری زیتون برای اولین‌بار، خبرهای خوش ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد بودند.   
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲ 12 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن رضاپور در ستاد تنظیم بازار این استان، اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه کالاهای اساسی را کم‌سابقه و موفق دانست و گفت: تمهیدات لازم در این حوزه به ویژه در تامین و توزیع میوه شب عید، گوشت و دیگر مایحتاج ضروری مردم اندیشیده شده و جای هیچ نگرانی نیست. 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با درایت ستاد تنظیم بازار این استان قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد کمترین نوسان را داشته است و نگاه این ستاد این است که به گونه‌ای عمل سود که عامه مردم بتوانند میوه و گوشت مورد نیاز خود را بخرند.

 

در همین زمینه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میوه شب عید و دیگر کالاهای اساسی نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت نیز وضعیت مطلوبی دارند و همه تلاش ما این است که رضایت مردم حاصل شود.

سید علی معتمدی‌پور با بیان اینکه هر تصمیمی در زمینه بازار محصولات کشاورزی در ستاد تنظیم بازار و کمیته‌های مربوطه اتخاذ می‌شود، ادامه داد: امسال توزیع میوه شب عید را علاوه بر مرکز استان و دیگر شهرها، حتی تا سطح دهستان‌ها نیز انجام خواهیم داد. 

 

وی گفت: توزیع میوه شب عید با ۴۵ غرفه و برای کنترل بازار و جلوگیری از التهاب با دو میوه  پرتقال و سیب با حجم ۲۶۰ تن آغاز خواهد شد.

معتمدی‌پور از تامین سیب تولیدی باغداران همین استان در طرح میوه شب عید خبر داد و گفت: پرتقال با کیفیتی نیز از استان کرمان تامین و در سردخانه تعاون روستایی ذخیره شده است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، تصریح کرد: همه مطالبات 2 میلیارد و نود میلیون ریالی زیتون‌کارانی که محصول زیتون خود را به مرکز خرید محصول زیتون تعاون روستایی تحویل دادند به حساب سازمان تعاون روستایی استان واریز و در این هفته به حساب کشاورزان واریز خواهد شد. 

 

علی‌بخش شجاعی افزود: روغن گیری زیتون اولین بار در استان انجام می‌شود و استان ما جز ۵  استان کشور است.  

 

  

 

وی توصیح داد: تعاون روستایی بر اساس مصوبات کمیته راهبری استان و تاکید استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی،  میزان 100 تن محصول سیب درجه یک از باغداران استان بصورت مستقیم خریداری و میزان 160 تن محصول پرتقال والنسیای با کیفیت از باغات شهرستان جیرفت توسط اتحادیه‌های مباشر طرح خریداری و آخرین محموله آن در سردخانه تعاون روستایی استان ذخیره شده است. 

 

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پایان ذخیره‌سازی میوه شب عید، مباشرین ما آماده عرضه میوه با قیمت مناسب در بازار با هدف تنظیم بازار پایان سال و نوروز 1402 هستند.

شجاعی با بیان اینکه حدود ۵۰ عامل در سطح استان براساس تشخیص کمیته مربوطه، کار توزیع میده را انجام خواهند داد، گفت: قیمت میوه زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۱۰ درصد زیر میانگین قیمت بازار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار