خط کشی 1800 کیلومتر راه‌ در استان اصفهان

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در یک ماه گذشته با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد ریال خط کشی شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 16 December 2023

محمدحسن محمدزمانی افزود: عملیات خط کشی راه‌ها در شهرستان‌های سمیرم، نایین، اردستان، لنجان و کاشان به اتمام رسیده است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این عملیات تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیرهای پُر تردد ادامه داد: خط کشی محور شهرستان‌های خُور، گلپایگان و آران و بیدگل نیز به طول ۹۰۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان‌اینکه خط کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خط کشی راه‌ها بویژه در هوای مه‌آلود و شب نقش موثری در ارتقا ایمنی و تعیین حد و مرز مسیرهای عبوری دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راه‌های شریانی و اصلی بصورت سه خطه است.

محمدزمانی اضافه کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: این اداره کل در این راستا به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را بطور ویژه انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار