رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد؛

احتمال رخداد همه‌گیری تب دنگی در شهریور و مهر‌ماه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر پشه‌های آئدس به علت گرمای هوا در خانه‌ها مستقر شده و با خنکی هوا بیرون می‌آیند و همه‌گیری بیماری تب دنگی در شهریور و مهر ماه آغاز می‌شود و باید مردم به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کنند. 
کد خبر: ۱۱۷۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ 09 July 2024

شهنام عرشی در گفت و گو با خبرنگار‌تابناک‌ کرمانشاه، اظهار کرد: اکنون در کیش و قشم این نوع از پشه‌ها وجود دارند، هرچند هنوز انتقال محلی گزارش نشده است اما ضرورت دارد افراد از اسپری‌ها یا‌محلول‌های دور کننده پشه و یا از پشه بند استفاده کنند. 
 
وی افزود: اقدامات بهداشت محیطی و کنترل ناقلین خیلی شدید باید در استان‌های جنوبی و درگیر انجام شود، بهسازی، آموزش و  سمپاشی در مناطق آلوده توسط کارشناسان بهداشت محیط ضروری است.
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: ۱۲۵ بیمار تب دنگی در کشور امارات مبتلا شده و به ایران آمده که با توجه به تحریم و کمبود امکاناتی که داریم تلاش می‌کنیم اقدامات اساسی را در رابطه با مقابله با این بیماری انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: اکنون سیستان و بلوچستان بوشهر و هرمزگان پرخطر هستند و در استان‌های شمالی به علت نوع پشه آئدس قدرت آلودگی کمتر است.
 
 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: وقتی در کشور پشه آلوده داریم دیر یا زود همه گیری خواهیم داشت، لطفاً هشدارها را جدی بگیرید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار