نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

در عزاداری‌های حسینی از سخنرانان و مداحان توانمند استفاده شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به سخنرانان و مداحان توصیه کرد به دنبال آن نباشند که به هر قیمتی اشک عزاداران حسینی را دربیاورند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ 09 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، آیت‌الله امان نریمانی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع)، فلسفه اصلی عزاداری‌های حسینی را زنده نگهداشتن قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: عزاداری خوب عزاداری‌ است که بتواند فلسفه قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا را برای مردم به خوبی تبیین کند.

وی تاکید کرد: بهترین عزاداری‌ها برای امام حسین(ع) آن دسته از عزاداری هایی هستند که به روشنگری در مورد اهداف قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌پردازند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداری های حسینی زمانی تاثیرگذاری لازم را بر مخاطبان خواهند داشت که با ترویج معارف دینی همراه باشند، تاکید کرد: عزاداری‌های حسینی در هر قالبی چه وعظ و خطابه و چه حتی مداحی باید پیام های عاشورا را به دور از هر نوع اغراق بیان کنند.

وی تاکید کرد: در عزاداری های حسینی باید از منابع مستند و متقن استفاده شود و سخنرانان و مداحان به دنبال این نباشند که به هر قیمتی اشک مخاطبان خود را دربیاورند.

وی تصریح کرد: عزاداری کردن برای سید الشهدا(ع) جزو امور مستحبی است که باید مراقبت شود این امر مستحبی به سمت اغراق و دروغ کشیده نشود که در این صورت تاثیر سوء بر جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر تریبون داری نمی‌تواند نماینده خوبی برای تبیین اسلام و اهداف قیام عاشورا باشد، گفت: انتظار می رود هیات های عزاداری فقط از انسان‌های آگاه، سالم و توانمند برای سخنرانی و مداحی استفاده کنند تا مجالس عزاداری تاثیرگذاری لازم را بر جامعه داشته باشد.

نریمانی با بیان اینکه عاشورا را نباید خرج چیزهای کوچک و دم دستی کنیم، تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم فلسفه قیام امام حسین(ع) با امور کوچک دنیایی قاطی شود که در این راستا نیاز به استفاده از ظرفیت خطبا و مداحان در تراز اسلام در عزاداری های حسینی داریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به روشنگری در مورد یک سوال مهم مبنی بر اینکه چرا فقط امام حسین(ع) قیام کرد و دیگر ائمه(ع) در طول حیات خویش قیامی به سبک قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا نداشته‌اند پرداخت و گفت: واقعیت این است که فقط در دوران امام حسین(ع) دشمنان تصمیم به نابودی اسلام گرفته بودند و در زمان حیات و حکومت دیگر ائمه(ع) به اندازه ای که اسلام در زمان امام حسین(ع) در معرض تحریف و نابودی قرار گرفته بود، در خطر نبود که دیگر ائمه(ع) بخواهند قیامی در حد و اندازه قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا داشته باشند. 

نریمانی افزود: در زمان امام حسین(ع)، بنی امیه و یزید تصمیم به نابودی کامل اسلام گرفته بودند و به خیال خام خود با به شهادت رساندن سید الشهدا(ع) می‌توانستند به این هدف خود برسند، غافل از اینکه اراده خداوند بر این بود که شهادت امام حسین(ع) زمینه ساز حفظ و مانایی اسلام شود.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) باید همه هستی خود را فدا می کرد تا اسلام محفوظ بماند که همین کار را هم کرد و تا پای جان به دفاع از اسلام پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار