استان کرمان در تاسوعا و عاشورای حسینی بدون مشکل امنیتی

کد خبر: ۱۱۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 26 October 2015
دا؛ علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه‌ی ستاد بزرگداشت هفته‌ی پدافند غیرعامل در استانداری کرمان اظهار کرد: پدافند غیرعامل امری بدیهی و روشن است که با آن کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را در حوزه‌ی امنیت کشور داریم و کار مستمر و دائمی است و باید دستگاه‌های مرتبط با این مسأله، در استان کار را انجام دهند.

وی افزود: ستاد پدافند غیرعامل در استانداری کرمان فعال است و اقدامات دستگاه‌های مختلف را رصد می‌کند و یکسری انتظارات وجود دارد و مدیران باید به آن توجه کنند.

رزم‌حسینی با تأکید بر این‌که باید پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: این امر از بسیاری هزینه‌ها در بروز مشکل، جلوگیری می‌کند و با یک آموزش و راهنمایی خوب این امر قابل انجام است.

وی با بیان این‌که باید عموم بر این باور باشند که پدافندغیرعامل تشریفاتی نیست، گفت: باید همکاری در میان مدیران کل بیشتر شده و یک طرح کامل در اجرای پدافندغیرعامل در استان داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: باید اقدامات هر دستگاه مشخص و بودجه و امکانات مورد نیاز اعلام شود تا بدانیم وضعیت نقشه کامل پدافند غیرعامل استان چگونه است و این نقشه رابه تناسب هر دستگاه داشته باشیم تا واقعیت‌ها گفته شود تا مشکلات برطرف و عملکرد پدافند غیرعامل را بهبود بخشیم.

وی با بیان این‌که مسئولیت‌پذیری امر مهمی است و مدیران، مسئول ادارات هستند، گفت: هر اتفاقی بیفتد، به‌دنبال خود بحران ایجاد کرده و باید همه موارد حتی مسائل جزئی مورد توجه واقع شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: نگهداری اسناد ملی و بایگانی‌های دستگاه‌های اجرایی دارای اهمیت هستند و در مواردی در این زمینه دچار مشکل شده‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت جلسات اطلاع‌رسانی و نقش صدا و سیما در پدافند غیرعامل اظهار کرد: خوشبختانه در دهه‌ی نخست محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی مشکل امنیتی در استان کرمان نداشتیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: طرح هم‌یاران آب هم در استان کرمان پدافند غیرعامل است که از مهاجرت و بسیاری از تبعات اجتماعی جلوگیری می‌کند که البته هدف پدافند غیرعامل هم چیزی غیر از این نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار