اجرای طرح کاهش متکدیان و معتادان تکراری در شهر قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: طرح کاهش متکدیان و معتادانی که وضعیت آن‌ها تکرار شونده است در شهر مقدس قم اجرایی شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ 20 August 2024

به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح‌های مجموعه مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به راه‌اندازی و فعالیت‌های شبانه روزی مرکز غربالگری متکدیان و کارتن خواب‌ها در شهر قم، مسئله ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرح‌های متنوع در قالب اکیپ‌های پیاده و خودرویی و موتوری در سطح شهر به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و چهارراه‌ها اجرایی شده که با تشدید نظارت و جمع‌آوری سریع و انتقال این افراد به مرکز شرایط مطلوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: مدیریت مرکز غربالگری با استفاده از ظرفیت و تجربه متخصصان و مؤسسات با تجربه این در عرصه که مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح هستند، صورت می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به نظارت کامل دستگاه قضائی و انتظامی برای فرایندهای این حوزه گفت: مشارکت و همکاری مطلوب در این عرصه موجب کاهش هزینه‌ها و ارتقا سطح بهره‌وری در برنامه‌های اجرایی مربوطه در شهر کریمه اهل بیت شده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های مهمی که با مشارکت دستگاه‌های استانی و مطابق مصوبات مربوطه اجرایی شده، ادغام مرکز غربالگری معتادین متجاهر با مرکز غربالگری متکدیان و کارتن خواب‌هاست.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به تلاش مضاعف شهرداری قم در این عرصه با این رویکرد جدید گفت: در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری برای شهر مقدس قم حاصل شده است.

شفیعی عنوان کرد: پروسه جمع‌آوری معتادین، غربالگری و ساماندهی و انتقال به مراکز درمانی و کمپ‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و همین امر باعث شده علاوه بر کاهش هزینه‌های مازاد و حذف موازی کاری در دستگاه‌های استانی، حضور و فعالیت غیرمجاز معتادین و متکدیان تکراری در شهر به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این بخش نسبت به بسیاری از کلانشهرها در شهر مقدس قم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ابراز داشت: در حوزه جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز با نظارت دستگاه قضائی توانسته‌ایم موفقیت‌های چشمگیری را به دست آوریم تا در این حوزه به حداکثر اهداف ممکن برسیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار