صادرات بیش از ۶۳۷ میلیون دلار انواع کالا از مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار انواع کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 08 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سهراب کمری اظهار کرد: پس از وقفه‌ای کوتاه و با توجه به عادی شدن تردد زوار بعد از ایام اربعین، فعالیت تجاری گمرک مهران از دهم شهریورماه از سرگرفته شد.

وی با اشاره به صادرات ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۴ دلار در باز زمانی ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری، افزود: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۷۱ تُن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

کمری اضافه کرد: از این میزان صادرات انجام شده در بازه زمانی یاد شده( ابتدای سال تا پایان مردادماه) ۴۵۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۶۷ دلار به میزان ۷۵۵ هزار و ۹۸۴ تن مربوط به صادرات ( اظهارات در گمرک مهران) بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۸۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۸۷ دلار نیز مربوط به صادرات( اظهار در سایر گمرکات، خروج از مرز مهران) به میزان ۳۸۵ هزار و ۱۲۳ بوده است.

کمری بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین‌المللی مهران با وزن سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار