معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی مناطق زاگرس نشین در لردگان +عکس

در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان، برگزیدگان این جشنواره در 2 بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ 17 September 2024

معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره حماسه‌خوانی مناطق زاگرس نشین در لردگان +عکس

پیام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در شهرکرد، اظهار داشت: 40 اثر به مرحله نهایی این جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی راه یافتند که در مجموع 19 نقال و شاهنامه‌خوان در رده‌های مختلف سنی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی بیان داشت: از مجموع 250 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 190 اثر وارد مرحله بازبینی و داوری شد که در پایان 40 اثر به مرحله پایانی و اجرای زنده راه یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای حماسه‌خوانی لردگان با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی در بخش‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی و با گستره جغرافیایی اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و همدان روزهای 24و 25 شهریور به میزبانی شهر لردگان برگزار شد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: جریان سازی هنری در راستای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، تقویت وحدت و بنیان‌های فرهنگی مشترک میان تیره‌ها و اقوام زاگرس نشین، توجه به ادبیات روایی و بازآفرینی شیوه‌های سنتی شاهنامه‌خوانی و نقالی، زمینه‌سازی برای ورود و ترغیب هنرمندان جوان و نوجوان به عرصه هنر نقالی، برجسته‌سازی زیبایی‌های هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی در راستای همگانی شدن این هنر ایرانی و تثبیت جایگاه چهارمحال و بختیاری میان سایر مناطق زاگرس نشین در موضوع توجه به حماسه‌خوانی از جمله اهداف برپایی این جشنواره هنری فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار