مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

ثبت ۵۹ یادمان شهدای گمنام در کرمانشاه

گروه استان‌ها - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۹ یادمان شهدای گمنام در استان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 25 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار بهروز خوشبخت امروز (چهارم مهرماه) در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، ضمن سلام و درود به روح ملکوتی شهدا و خیر مقدم به تمام حضار که در این مجلس شرف حضور پیدا کردند، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم غیور ایران در برابر دشمنان اسلام در تاریخ جهان کم‌نظیر است و در تاریخ این مرز و بوم این برگ زرین و افتخار ماندگار است.
 
وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه استان‌ها نقش ارزنده‌ای داشتند، اما استان‌های مرزی همانند استان کرمانشاه نقش بارزتری داشته است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: محور تاثیرگذاری استان کرمانشاه در جنگ این بود که در مسیر بغداد و تهران قرار داشت و دشمن بعثی برای افزودن امنیت پایتخت (بغداد) استان کرمانشاه را مورد حمله‌های بیشتری قرار داد.
 
وی در ادامه گفت: استقامت و فداکاری  پیشکسوتان و یکپارچگی مردم  در برابر دشمن بعثی محاسباتش را به هم ریخت و زمین‌گیر شد.
 
خوشبخت بیان کرد: دفاع و رشادت پیشکسوتان در عرصه جهاد و شهامت زنان باغیرت کرمانشاهی به گونه‌ای بود که دشمن نتوانست رویای پیروزی را محقق کند.
 
این مقام مسئول با اشاره به یادمان شهدای گمنام، خاطرنشان کرد: در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ۵۹ یادمان شهدای گمنام داریم که هشت یادمان عملیاتی دفاع مقدس و سه مرکز موزه دفاع مقدس به جهت شرایط خاص استان کرمانشاه (در دیگر استان‌ها یک موزه) وجود دارد.
 
خوشبخت ابراز کرد: موزه دفاع مقدس مرصاد و میان‌راهان، ساختمان چند منظوره یادمان شهید شیرودی همزمان با کنگره ملی شهدا (با برنامه‌ریزی‌های مسولین در حال آماده‌سازی) بهره برداری خواهد شد.
 
وی در مورد تحلیف و تدوین، گفت: ۳۷۰ عنوان کتاب از بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس جمع‌آوری شده و ۳۱ عنوان انتخاب شده و در کنگره ملی شهدا و نمایشگاه مقام معظم رهبری به نمایش گذاشته می‌شود. 
 
خوشبخت در پایان بیان کرد: دانش‌نامه دفاع مقدس در چهار جلد در حال تدوین است که جلد اول الف تا چ توسط سرلشکر باقری رو نمایی شد و تاریخ توصیفی و دفاع مقدس در ۲ جلد آماده چاپ است.
 
انتهای پیام/ ن
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار