ضبط هزار ساعت فیلم دوران دفاع مقدس توسط هنرمند سوقی

موسوی نژاد سوق از محققان، نویسندگان و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی بیش از هزار ساعت فیلم در دوران دفاع مقدس ضبط کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 28 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا وسیما ، علی موسوی نژاد سوق از محققان، نویسندگان و هنرمندان هم استانی است که فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را داشته است.
این هنرمند گفت: ۷۷ ماه و ۲۶ روز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس حضور داشته و فعالیت‌های مختلف رزمی، فرهنگی، تبلیغی و هنری را در این دوران داشتم.
علی موسوی نژاد افزود: ۵ کتاب با موضوع زندگی نامه شهیدانی همچون دانشجوی شهید هدایت اله طیب، شهید چمران، آیت الله شهید اشرفی اصفهانی، شهید محمد عراقی و شهید عباس دوران را به رشته تحریر درآوردم.
وی ادامه داد: از مهمترین آثار دوران دفاع مقدس، کتاب از فلوریدا تا فتح المبین بود که مربوط به زندگی نامه شهید هدایت الله طیب است که این کتاب در ۲۸۸ صفحه، ۸ فصل و با مقدمه‌ای از سرلشکر محسن رضایی چاپ شده است و از دوران تولد تا تحصیل در بخش سوق، دبیرستان در بهبهان، دوران دانشجویی در فلوریدای آمریکا، حضور وی در دفاع مقدس، شهادت وی و خاکسپاری این شهید والامقام را نوشته و توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به چاپ رسید.
موسوی نژاد ادامه داد: علاوه نوشتن کتاب در دوران دفاع مقدس تصویر بردار هم بودم و بیش از ۵۰۰ حلقه فیلم ۲ و ۳ ساعتی را نیز ضبط کردم.
وی گفت: این تصاویر را در مناطق جنگی شط علی، شلمچه، خرمشهر، آبادان و مناطق عملیاتی جنوب کشور ضبط و در واحد سمعی بصری تیپ ۴۸ فتح استان ذخیره و بایگانی کردیم.
موسوی نژاد افزود: هدف از این فعالیت‌ها ثبت رشادت‌ها و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و انتقال آنها برای نسل آینده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار