از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند

صدور بیش از 78 هزار کارت هوشمند ملی در استان مرکزی

تابناک: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی از صدور 78 هزار و 178 کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی تاپایان مهر سالجاری در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 28 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، یزدان خسروی مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت:کارت هوشمند ملی یکی از طرح‌های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور و مقدمه‌ای برای ورود به دولت الکترونیک است که می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم شود و این امور در نهایت می‌‌توانند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد داشته باشند.

 خسروی کارت هوشمند ملی را یک کارت چند منظوره معرفی و افزود :کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره بدون اینکه بتواند جعل شود، استفاده کرد.

به گفته وی کاهش هزینه‌های اقتصادی کشور مهمترین مزیت کارت هوشمند ملی است و با استفاده از آن صرفه‌جویی‌های چشمگیری در حوزه اقتصادی با ارائه سرویس‌های مختلفی توسط کارت هوشمند ملی را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت  : اطلاعات روی کارت  هوشمند ملی همان اطلاعات هویتی است که بر روی کارت‌‌های فعلی موجود است اما اطلاعات درون حافظه کارت برخی اطلاعات همانند اطلاعات شناسنامه‌ای، گروه خونی و یا تغییرات درون شناسنامه و ... است.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی مراحل درخواست کارت هوشمند ملی را شش مرحله عنوان کرد و گفت این مراحل شامل : 1- مرحله پیش ثبت نام -2- مرحله استعلام اطلاعات هویتی -3- مرحله نوبت گیری -4- مرحله تکمیل ثبت نام قطعی -5- مرحله صدور کارت -6- مرحله تحویل و فعال سازی کارت می باشد.

خسروی اظهار داشت : متقاضیان کارت هوشمند ملی می توانند به سایت ثبت احوال استان مرکزی مراجعه و در قسمت پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی ، ورود و لینک ثبت نام جدید را انتخاب و پس از تکمیل مشخصات، وارد مرحله نوبت گیری شده و مکان و زمان مناسب جهت تکمیل فرآیند ثبت نام قطعی خود را که شامل : اخذ اطلاعات پستی و تماس، اثر انگشتان، تصویر چهره و نیز اخذ مدارک هویتی فرد متقاضی است . انتخاب نمایند.

وی افزود : متقاضیان درخواست کننده کارت هوشمند ملی می توانند دو ماه بعد از درخواست و پس از دریافت پیامک آماده بودن کارت ، جهت فعال نمودن و دریافت کارت هوشمند ملی خود به ثبت احوال مراجعه نمایند.

 مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد : این فعالیت در ادارات ثبت احوال ، برخی دفاتر پستی( شهرهای خمین و ساوه ) و دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات کارت هوشمند ملی در اراک که آدرس آنها در سایت ثبت احوال استان مرکزی موجود می باشد انجام خواهد شد وفرآیند صدور کارت بطور متوسط حدود 60 روز به طول خواهد انجامید ودر صورتی که فرآیند صدور کارت متقاضی انجام شده و کارت وی آماده تحویل باشد ، متقاضی می تواند با ارائه رسید و با حضور خود در اداره ثبت احوال کارت هوشمند ملی خود را فعال و دریافت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار