گزارش های دریافتی تابناک از روابط عمومی ها:

پخش کلیپ در نماز جمعه های استان برای مبارزه با خشکسالی + 5 خبر

سایر خبرها: تعیین تکلیف 15 قرارداد راکد و غیرفعال در شهرکهای صنعتی بیرجند، قاین، طبس ، نهبندان، سرایان و عشق آباد / تعویض کنتور: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در جستجوی منابع جدید درآمدی / بهره برداری از 107 پروژه برق رسانی در استان خراسان جنوبی/ شهرستان نهبندان فقط 2 هزار و 200 مشترک برق دارد/ سفارش مدیرعامل شرکت گاز استان به استفاده از پرده های ضخیم ، لباس مناسب ، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد
کد خبر: ۱۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 29 October 2015


جلسه هم اندیشی در خصوص مشکلات و چالشهای بخش آب شهرستان فردوس در محل ستاد اقامه نماز این شهرستان برگزار شد.  


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ،در این نشست که به ریاست امام جمعه شهرستان فردوس و با حضور اعضای ستاد اقامه نماز و رئیس اداره منابع آب شهرستان فردوس برگزار شد، مشکلات و چالشهای بحران آب و مسائل پیرامون آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره منابع آب شهرستان فردوس با اشاره به وضعیت منابع آب شهرستان فردوس ،خواستار همکاری ائمه جمعه و جماعات در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی و نیز پیروی از کنتورهای هوشمند آب و برق شد.
سید هادی رحیمی گفت : به دلیل شرایط خاص کمبود آب و حادث شدن خشکسالی در کشور و استان می بایست به طور ویژه به این مسئله پرداخته شود و لازم است همگان حفاظت و صیانت از این نعمت الهی را وظیفه شرعی و اخلاقی خود تلقی کنند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های آگاهی بخشی ائمه جماعت نقش موثری در همسوسازی مردم با اهداف نظام و وزارت نیرو در راستای حفظ منابع آب زیرزمینی کشور خواهد داشت.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تعدادی از کلیپ هایی که در راستای مسائل مدیریت صحیح آب و راهکارهای مبارزه با خشکسالی در دست تهیه می باشد،در زمان نماز جمعه برای نمازگزاران پخش گردد.

تعیین تکلیف 15 قرارداد راکد و غیرفعال در شهرکهای صنعتی بیرجند، قاین، طبس ، نهبندان، سرایان و عشق آباد
 
عباس جرجانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان جنوبی اعلام کرد: پرونده قرارداد های راکد و غیرفعال در شهرک های صنعتی استان در نشست هیأت حل اختلاف و  داوری مورد بررسی قرار گرفته است.
بر این اساس، برای 3 قرارداد رأی اعطای مهلت،7 قرارداد فسخ قطعی،1 مورد موافقت با انصراف و برای 1 قرارداد رای خاص مالی و 3 قرارداد خارج از دستورکار صادر شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی، قراردادهای مذکور در شهرکهای صنعتی بیرجند، قاین، طبس ، نهبندان و نواحی صنعتی سرایان ، عشق آباد بوده است.
جرجانی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان جنوبی بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف های قرارداد ، پس از طی تشریفات مقرر در دستورالعمل از جمله ارسال اخطاریه نسبت به تعیین تکلیف قرارداد های راکد و فعال نمودن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل اختلاف و داوری اقدام می کند.
وی عدم دریافت پروانه ساختمانی ، عدم ساخت و ساز ، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی ، بدهی حق شارژ و گاز ، انقضاء اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف های قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می گیرد.
 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان جنوبی ، تعیین تکلیف قرارداد های راکد وغیرفعال از طریق هیأت حل اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قرارداد های راکد و غیرفعال در شهرکهای صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به واسطه آن، زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاران واقعی جهت ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت های شغلی در سطح استان خراسان جنوبی فراهم شود.

تعویض کنتور: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در جستجوی منابع جدید درآمدی

رئیس اداره نظارت بر نصب انشعابات شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از فروش و نصب 2864 فقره انشعاب آب در استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری 50 درصد تعهد بودجه ای فروش و نصب انشعابات انجام شده است.
مهندس غلامعلی صحراگرد فروش انشعابات را متاثر از تقاضای بازار دانست و یادآور شد: در حال حاضر بازار دوره رکود ساخت و ساز را تجربه می کند و به تبع آن این وضع بر فروش و درآمدهای شرکت نیز تاثیر منفی گذاشته است و لذا در این شرایط باید به دنبال منابع جدید درآمدی باشیم.
وی ساماندهی و تعویض کنتورهای خراب در اقطار بالا و مصارف بالا را به عنوان یکی از راهکارهای درآمدی عنوان کرد و گفت: در همین راستا تعویض تعداد 1920 دستگاه کنتور خراب در اقطار مختلف در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.
مهندس صحراگرد با اشاره به درصد بالای اتفاقات انشعابات آب نسبت به کل اتفاقات ایجاد شده تصریح کرد: این اداره در جهت سازماندهی و کنترل کیفیت لوازم نصب انشعابات اقدام به برگزاری مناقصه در حوزه تولید و تامین کنندگان کیت کامل لوازم انشعابات اقدام نموده است.

بهره برداری از 107 پروژه برق رسانی در استان خراسان جنوبی

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از 107 پروژه برق رسانی شهری و روستایی استان بهره برداری شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از این پروژه ها، محمد ابراهیم شرکا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اعلام کرد: پروژه های برق استان شامل تامین برق، احداث شبکه، اصلاح و بهینه و روشنایی معابر است که 72 پروژه تامین برق ، 22 پروژه اصلاح و بهینه و 13پروژه مربوط به روشنایی معابر است.
وی بیان کرد: از مجموع پروژه های مذکور 17 پروژه در شهرستان بیرجند، در قاین 15، فردوس 5، نهبندان 23، طبس 8، زیرکوه 5، درمیان 7، خوسف 8، سربیشه8 و سرایان 8 و بشرویه 3 پروژه به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در برنامه های هفته دولت امسال 22 روستا نیز از نعمت برق برخوردار شدند. همچنین در پروژه های هفته دولت نزدیک به 89 کیلومتر  شبکه فشار متوسط، 40 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 93 دستگاه ترانس مورد بهره برداری قرارگرفته است.
مهندس شرکا ضمن اشاره به اعتبار هزینه شده در پروژه های مذکور گفت: بالغ بر 86 میلیارد ریال جهت بهره برداری این پروژه های هزینه شده است و حدود 5000 خانوار از مزایای این پروژه های بهره مند شده اند.
 
شهرستان نهبندان فقط 2 هزار و 200 مشترک برق دارد

مدیر توزیع برق شهرستان نهبندان در مراسم افتتاحیه پروژه های برق استان گفت: از مجموع 107 پروژه استان 23 پروژه مربوط به این شهرستان بوده که با اعتباری بالغ بر35 هزار و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی گفت: در پروژه های برق شهرستان نهبندان 51 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 9 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 36 دستگاه ترانس کار شده است و در مجموع بالغ بر 700 خانوار از از نعمت برق برخوردار شده اند.
خسروی تعداد روستاهای برقدار شهرستان را 234 روستا عنوان کرد و افزود: تعداد 9 روستا در نهبندان نیز در این هفته از نعمت برق برخوردار شدند که برای برقدار شدن آنها مبلغ 19500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی همچنین گفت: روستای تل عارف با 15 خانوار  با حجم 6.6 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 0.6 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و یک دستگاه ترانس با اعتبار 2700 میلیون ریال  کار شده و به برداری رسیده است.
مدیر توزیع برق شهرستان نهبندان ضمن اشاره به تاکید اسلام بر صرفه جویی و مدیریت مصرف گفت: شهرستان نهبندان دارای 2 هزار و 200 مشترک است که از این تعداد 84.2 درصد مشترکین خانگی، 4.4 درصد عمومی، 1.9 درصد کشاورزی، 0.4 درصد صنعتی و 7.4 درصد تجاری و1.7 درصد روشنایی معابر می باشند.
خسروی افزود: 28.2 درصد مصرف برق شهرستان در بخش خانگی، 8.3 درصد در بخش عمومی، 48.5  درصد در بخش کشاورزی، 5.3 درصد در بخش صنعتی، 4.3 درصد در  بخش تجاری و 5.4 مصرف برق استان در بخش روشنایی است.
وی با اشاره به فعالیت های شرکت برق در شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان گفت:  این شهرستان در حال حاضر دارای یک هزار و 800 کیلوتر شبکه فشار متوسط، 500 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 873 دستگاه ترانس است.

سفارش مدیرعامل شرکت گاز استان به استفاده از پرده های ضخیم ، لباس مناسب ، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد

فرشید دشتی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به سرد شدن هوا و پایین آمدن دمای هوا در استان ، در استفاده از وسایل وسایل گرمایشی بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه همه ساله و در فصل سرما تعداد زیادی از هموطنان به دلیل عدم توجه به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می دهند افزود عدم توجه به نصب صحیح و باز بودن مسیر دودکش ، نداشتن کلاهک اچ شکل دودکش ، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد ، عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تامین اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با درزبند کردن کلیه منافذ در ساختمانهای فاقد سیستم گرمایش مرکزی ، استفاده از وسایل غیر گرمایشی نظیر اجاق گاز برای گرمایش و عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد از مهمترین عوامل بروز حوادث بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان از مشترکین گاز طبیعی در استان خواست قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز ، پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک اچ شکل ، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز نموده و محلهای اتصال را برای اطمینان از عدم نشت گاز با کف صابون امتحان نمایند.
وی به رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اشاره نمود و افزود استفاده از روشهای مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم ، لباس مناسب ، تنظیم دمای منزل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد از مواردی است که می توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش مبلغ گازبها ، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم ساخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار