4 میلیارد تومان اعتبار برای نورپردازی مشهد

قائم مقام مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد گفت: برای نورپردازی سطح شهر مشهد امسال 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 03 November 2015

آیدا مهربان در نشستی خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با نورپردازی در شهر مشهد اظهار کرد: مشهد به عنوان نخستین شهر در کشور به طرح جامع نورپردازی توجه‌داشته و در مطالعات طرح جامع و تفصیلی نیز به موضوع نورپردازی توجه جدی شده‌است.

وی فزود: برای این مهم امسال 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.

مهربان در مورد نمای ساختمان‌ها نیز گفت: کمیته سیما و منظر شهری در شهرداری مشهد تشکیل شده و یک تیم دانشگاهی، نظام مهندسی و کانون‌های دانشجویی اعضای کمیته سیما و منظر شهری را تشکیل می‌دهند.

قائم مقام مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: ما در ابتدا در حوزه فرایند صدور پروانه، ساختمان‌های گروه دال مناطق شهرداری را به صورت پایلوت مورد بررسی قرار دادیم، ساختمان‌های گروه دال، ساختمان‌های شاخص شهری هستند و بر اساس متراژ و طبقه تعریف شده‌اند.

وی ادامه داد: در این فرآیند در واقع نقشه‌های سوری نما در این فرایند حذف و نقشه‌های واقعی تهیه می‌شود و به تایید کمیته نما می‌رسد که در این راستا 97 پروژه شاخص شهری کنترل شده و هم‌اکنون در دست احداث است که نتایج آن در سال‌های آینده دیده‌می‌‌شود.

این مسئول تبیین کرد: برای تشویق شهروندان به رعایت اصول نمای ساختمانی لایحه ای تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد شده تا معماری ایرانی اسلامی در شهر بیشتر رعایت شود.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار