تصويب احداث خط آهن سريع‌السير اروميه – تبريز توسط سرمايه‌گذار خصوصي

استاندار آذربايجان غربي با اعلام تصويب احداث خط آهن سريع‌السير اروميه – تبريز توسط سرمايه‌گذار خصوصي در ستاد ملي بازآفريني شهري گفت:تکميل خط آهن قديمي اروميه- تبريز که از شهرهاي مياندوآب و نقده مي‌گذرد و همچنين توانمندسازي حاشيه‌نشينان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 13 November 2015

تابناک آذربایجان غربی به نقل از خبرنگار آفرينش در ارومیه:

قربانعلي سعادت قره‌باغ، درباره اهداف تشکيل ستاد بازآفريني شهري در استان آذربايجان غربي و نقشي که اين ستاد در کاهش مشکلات بافت‌هاي فرسوده و سکونتگاه‌هاي غيررسمي دارد گفت: بازآفريني شهري يکي از ابزارهاي صحيح اداره شهرها به ويژه براي ساماندهي به بافت‌هاي فرسوده و سکونتگاه‌هاي غيررسمي است.

استان آذربايجان غربي اوايل انقلاب به دليل مرزي بودن و هم‌جواري با کشورهاي عراق و ترکيه ناملايماتي را متحمل شد، اما؛ در حال حاضر شرايط به نحوي است که استان به ثبات نسبي و پايداري رسيده است به همين خاطر نيز بايد در زمينه ساماندهي، بازآفريني و توانمندسازي آن‌ها اقدامات جدي انجام دهيم.

استاندار آذربايجان غربي افزود: در زمينه بازآفريني، ساماندهي و توانمندسازي سکونتگاه‌هاي استان آذربايجان غربي اقداماتي آغاز شده است و ستاد ملي بازآفريني شهري در وزارت راه و شهرسازي همکاري بسيار خوبي با استان داشته است تا از اين طريق در سطح استان اقدامات قابل توجه و درخوري انجام گيرد.

وي در تشريح مصوباتي که در نشست مسوولان استاني آذربايجان غربي با عباس آخوندي رئيس ستاد ملي بازآفريني شهري انجام گرفت گفت: تکميل خط آهن نيمه‌کاره اروميه – تبريز در مسيرهاي مياندوآب-مهاباد- نقده -اروميه در دستور کار ستاد بازآفريني استان آذربايجان غربي قرار گرفت. اين خط آهن هم اکنون در دست اجراست و از مسير مياندوآب-مهاباد تا نقده رسيده است و از نقده به اروميه خواهد رسيد، اما؛ به علت محدوديت‌هاي مالي پيشرفت اين خط آهن به کندي جريان دارد.

در جلسه‌اي که با وزير راه و شهرسازي برگزار شد آغاز احداث خط آهن سريع‌السير اروميه - تبريز با عبور از مياندوآب و از ميان‌گذر درياچه اروميه با هدف تحول اقتصادي و جمعيتي شهر اروميه و تبريز مطرح و مصوب شد. سعادت ادامه داد: احداث خط آهن سريع‌السير اروميه-تبريز توسط سرمايه‌گذار خصوصي انجام مي‌شود. همچنين بهسازي بافت‌ها و سکونتگاه‌هاي غيررسمي شهرهاي مختلف آذربايجان غربي نيز از ديگر مصوباتي بود که در نشست اخير به تصويب رسيد. وي گفت: پيگيري جدي خواهيم کرد تا حاشيه‌نشين‌هاي استان در بافت‌هاي فرسوده توانمند شده و از خدمات دولتي بهره‌مند شوند.

اين مسوول درباره وضعيت شبکه‌هاي حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري گفت: وضعيت راه‌ها و شبکه‌هاي حمل‌ونقل روستايي و شهرهاي جديدي که در استان ايجاد شده است مناسب نيستند و اين مساله باعث شده تا عده زيادي از ساکنان به شهرهاي بزرگ استان و يا خارج از استان مهاجرت کنند. به همين خاطر نيز تدوين نظام و سيستم يکپارچه حمل‌ونقل يکي ديگر از کارهايي است که بايد در سطح استان انجام گيرد که رئيس ستاد بازآفريني نيز بر اجراي آن تأکيد دارد.وي همچنين مزيت‌هاي يکپارچه شدن نظام حمل‌ونقل را اقتصادي و معيشتي بودن آن عنوان کرد و اظهار اميدواري کرد: اين مساله هرچه زودتر در استان اجرايي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار