آتش‌سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار

آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه در نیزارهای دریاچه زریبار که به دلیل نامشخصی روی داد قسمت وسیعی از این نیزارها را به خاکستر تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 17 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه در نیزارهای دریاچه زریبار که به دلیل نامشخصی روی داد قسمت وسیعی از این نیزارها را به خاکستر تبدیل کرد.

نیزارهای دریاچه زریبار مأمن و آشیانه بسیاری از پرندگان و موجودات آبزی و کنار آبزی به شمار می‌آید که با سوختن نیزارها این جانداران نیز از بین می روند و حتی در معرض انقراض قرار می‌گیرند.

رئیس محیط زیست مریوان با عنوان این نکته که روز دوشنبه پرسنل اداری در حین انجام ماموریت در نقطه‌ای دیگر از شهرستان بوده‌اند گفت: متاسفانه از این آتش سوزی هیچ گونه اطلاعی نداریم و نمی‌توان میزان خسارت های وارده را تخمین زد اما در کمترین زمان ممکن دلایل اصلی این واقعه بررسی خواهد شد.

محمد زری از تمامی دوستداران طبیعت و حیات وحش بویژه دریاچه زیبای زریبار درخواست کرد که با مشاهده این گونه افراد که به برپایی آتش در چنین مکان‌هایی اقدام می‌کنند بی درنگ به محیط زیست اطلاع دهند تا از این سرمایه کردستان صیانت کنیم.

لازم به ذکر است که آتش سوزی دریاچه زریبار هر ساله و در فصول مختلف به ویژه در ایام پائیز و زمستان صورت می گیرد هرچند که در طی دوساله اخیر آمار این آتش سوزی ها بسیار کم بوده است اما همین آمار نیز جای بسی تامل دارد.

منبع: کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار