همایش ملی تولید محصولات ارگانیک در شیراز

همایش ملی کشاورزی با هدف بررسی راهکارهای افزایش تولید محصولات ارگانیک در شیراز برگزار شد .
کد خبر: ۱۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 18 November 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در این همایش دو روزه گفت : امروزه 170 کشور برای تولید محصولات ارگانیک تلاش می کنند تا سلامت جوامع را افزایش دهند .

شریعتمداری با اشاره به این که محصولات ارگانیک بیش از 3درصد تولیدات کشاورزی جهان را شامل می شود ، از استفاده سموم کم خطر و با استاندارد های جهانی در کشور خبر داد و گفت: در این راستا باید تولید محصولات کشاورزی را به سمت تولیدات ارگانیک پیش ببریم تا از کود های شیمیایی ، علف کش ها و سموم کمتر استفاده شود .

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش گفت : اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به جایگاه اتاق‌های بازرگانی توجه کنیم .

محسن جلالی پور افزود : تولید محصولات ارگانیک علاوه بر تامین سلامت جامعه می تواند ارز آوری خوبی نیز برای جامعه به همراه داشته باشد .

وی گفت : سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار میلیارد دلاری در سال 1404 و برنامه‌های پنجم و ششم پیش‌بینی‌شده که برای رسیدن به این مهم باید سالانه 150 میلیارد دلار جذب شود .

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه رسیدن به این میزان سرمایه‌گذاری ، نیازمند توسعه فرهنگ و فکر سرمایه‌گذاری است، گفت: برای رسیدن به این مهم نیازمند همکاری و همدلی در تمامی بخش‌ها هستیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار