13درصد سرقت در استان کاهش یافته است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کاهش 13 درصدی سرقت و کاهش 18 درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در این استان خبر داد
کد خبر: ۱۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸ 16 March 2015

به گزارش اروم نیوز، سردار محمد شرفی در آخرین نشست خبری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اصحاب رسانه با اشاره به دستاوردهای پلیس در سال 93 گفت: سال 93 به عنوان امن ترین سال در طول سالهای گذشته بود که هیچگونه مشکل امنیتی که پلیس نتواند کنترل کند را نداشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمار سرقت با کاهش 13 درصدی روبرو بوده است که نتیجه تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در استان است.

وی با عنوان اینکه سرقتهای منزل 9 درصد، موتورسیکلت 13 درصد، کیف قاپی 8 درصد، سرقت به عنف 5 درصد کاهش یافته است، افزود: کشفیات موادمخدر نیز 30 درصد کاهش یافته است که یکی از دلایل آن برخورد جدی انتظامی استان با قاچاقچیان و انتقال مسیر تردد آنها به دیگر نقاط بوده است.

سردار شرفی یکی از مأموریتهای مهم پلیس در آذربایجان غربی را تلاش برای کاهش تصادفات و کشته شدگان مربوط به آن عنوان کرد و گفت: امسال شاهد کاهش 18 درصدی کشته شدگان در تصادفات هستیم اما در آمار مصدومین 27 درصد افزایش داشته ایم، در این راستا افزایش مهارتهای رانندگی مهمترین عامل بازدارنده از طرف پلیس برای کاهش آمار مدنظر قرار گرفته است.

وی از افزایش 9 درصدی قتل نیز خبر داد و تصریح کرد: آمار بالای قتلهای خانوادگی نشانگر پایین بودن آستانه صبر در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس استان یکی از معضلات مهم اجتماعی را موادمخدر و بحث اعتیاد اعلام کرد و افزود: در همین راستا 17 هزار نفر از معتادان در چرخه درمان قرار گرفته اند که باید درمان شدگان از طرف جامعه پذیرش شده و برای آنها اشتغال ایجاد شود تا به موفقیت در عرصه درمان معتادان برسیم.

سردار شرفی با بیان اینکه جامعه نیازمند آرامش و امنیت است، اعلام کرد: چهارشنبه سوری آئینی اجتماعی است و نباید آن را امنیتی کرد از این رو امسال باید آئین های مخصوص این روز کوچه محور بوده و براساس کنترل والدین صورت گیرد، در این راستا پلیس هم از برافروختن آتشهای حجیم جلوگیری خواهد کرد.

وی این روز را باعث نشاط اجتماعی و عاملی برای انتقال ارزشهای نسلهای گذشته به آیندگان عنوان کرد و افزود: در سالهای گذشته در کنار اقدامات سلبی پلیس، اقدامات ایجابی و فرهنگی اصحاب رسانه نیز عاملی مهم در به دست آوردن موفقیت در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی این روز بوده است، به طوریکه هرساله میزان خسارات و صدمات کاهش پیدا می کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل بین مردم، پلیس و اصحاب رسانه و دقت و عمل کردن به توصیه های پلیس کانونهای خطر آهسته آهسته به کانونهای امن تبدیل شده است و امسال نیز با آمادگی کامل به استقبال این روز خواهیم رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار