خسارت آفت در باغ های پسته یزد به 40 درصد می رسد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: خسارت آفت ها با وجود پیش آگاهی هایی که از سوی جهاد کشاورزی ارایه می شود در باغ های استان در بعضی مواقع به 40 درصد می رسد .
کد خبر: ۱۵۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 02 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مرتضی فتاحی  در حاشیه همایش تولید پسته چالش ها و راهکار ها در میبد به خبرنگار ایرنا گفت: آفت و بیماری ها یکی از عوامل کاهش میزان عملکرد محصول باغ های پسته است که کشاورزان باید از وارد آمدن خسارت ها جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان با مراجعه به کلنیک های گیاه پزشکی مسایل و مشکلاتی که در ارتباط با عوامل خسارت زا دارند را مطرح و کلنیک های گیاه پزشکی با اعزام کارشناس به باغ ها مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه آفت در باغ های پسته بصورت دوره ای اتفاق می افتد افزود: بسته به شرایط آب و هوایی هرسال جمعیت عوامل خسارت زا فرق می کند و بعضی از سالها با طغیان آفات شیره خشک پسته ،سن پسته و در بعضی از سالها آفت چوبخوار پسته و سایر آفت و بیماری ها روبرو هستیم که باید کشاورزان به مبارزه با آن اقدام کنند.
این مسئول اظهار کرد: 40 هزار هکتار باغ پسته در استان یزد وجود دارد که یکهزار و 400 هکتار آن در شهرستان میبد است .
بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به محصول پسته اختصاص دارد اما با وجود پیش آگاهی های کارشناسان جهاد کشاورزی به باغداران همچنان میزان عملکرد این محصول استراتژیک با میانگین یک و چهاردهم در هکتار ،پایین ترین عملکرد را تجربه می کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار