بارش‌ها در البرز تا چهارشنبه ادامه دارد/ کاهش دمای هوا طی روزهای آینده

کد خبر: ۱۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: از صبح روز شنبه و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در هفته گذشته انجام شد، شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان البرز بودیم.

وی افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف بوده و همین امر موجب کاهش محسوس دما در شهرها و شهرستان‌های استان البرز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: روند کاهش دمای هوا از صبح روز دوشنبه در استان البرز شدت می‌یابد و این امر به واسطه شمالی‌ شدن جریانات هوا است.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که شرایط فعلی تا چه زمانی ادامه می‌یابد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی و تحلیل داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی فعال در استان البرز تا روز چهارشنبه بر آب و هوای این استان اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بنابراین انتظار داریم که در سطح استان البرز تا روز چهارشنبه شاهد کاهش دمای هوا، شدت وزش باد، بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش برف را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: همچنین از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد آسمان استان البرز شده و آب و هوای البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رحمانی با اشاره به بارش‌های شب گذشته در استان البرز نیز گفت: پیش از این درباره شدت بارش‌ها اطلاع‌رسانی به مسئولان دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و مدیریت استان درباره احتمال آب‌گرفتگی معابر و شدت بارش‌ها شده بود.

وی افزود: این شرایط را در روزهای آینده نیز قابل پیش‌بینی است، ضمن اینکه با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات و مسیرهای کوهستانی مانند جاده چالوس، نیاز است که رانندگان پیش از سفر، از شرایط جاده‌ها اطلاعات کامل و کافی کسب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که بارش‌ها و نعمات آسمانی بخشی از نیاز استان البرز به آب را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار