حجم انبوه متقاضی در سرمایه‌گذاری گردشگری یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از حجم انبوه متقاضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 02 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مهدی شرافت در نهمین نشست ستاد سرمایه‌گذاری یزد اظهار داشت: این نهاد به عنوان یک دستگاه نظارتی در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارد اما اخیرا در بخش سرمایه‌گذاری نیز وارد شده و با حفظ و بازسازی آثار تاریخی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری ارزش‌های میراثی را حفظ کنیم و ضمن ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، تعادلی بین این دو حوزه برقرار شود و گردشگری بر میراث فرهنگی غلبه نکند.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یزد به عنوان قطب گردشگری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری سلامت دیده شده است که نیاز به تامین سازوکارهای خاص خود را دارد.

وی بیان داشت: بر اساس این برنامه حفظ قطب نساجی سنتی در کنار نساجی مدرن نیز دیده شده که با توجه به وجهه بارز استان و شهر یزد به عنوان پایتخت معماری در کشور این موضوعات نیز مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در طول برنامه پنجم توسعه 23 درصد از جاذبه‌های استان یزد در فهرست آثار ملی ثبت شده گفت: استان یزد رتبه ممتاز کشور در زمینه ثبت آثار را دارد اما در یزد به این مهم اکتفا نشده و برنامه‌هایی نیز برای ثبت جهانی یزد در دست اقدام است.

وی از بهبود ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان خبر داد و تصریح کرد: این روند در دوسال گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و گردشگران زیادی به استان یزد سفر کردند که ارز آوری خوبی نیز برای استان رقم خورد.

شرافت ادامه داد: در سال جاری 38 هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف به یزد سفر داشتند که درآمد حاصل از ورود این گردشگران به استان رقمی نزدیک به 12 میلیون دلار بوده است.

این مسئول تعداد اماکن و تخت‌‌های پذیرش گردشگر و هتل‌های استان را 78 هزار تخت برشمرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی استان در تلاش است تا با جذب سرمایه‌گذاران بیشتر اماکن متعدد را با کیفیت بهتر برای پذیرش گردشگران و میهمانان استان فراهم کند.

وی ادامه داد: بر اساس عملکرد برنامه پنجم توسعه، در استان یزد تعداد اماکن اقامتی برای پذیرش گردشگران در سال 90 تعداد 60 واحد اقامتی بوده که در سال جاری به 69 واحد رسیده است.

شرافت تصریح کرد: خوشبختانه با جذب بیشتر گردشگران به استان توانسته‌ایم اشتغال خوبی را نیز در استان فراهم کنیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این سازمان و فعالیت‌های گردشگری مرتبط است.

وی اضافه کرد: همچنین در فصول مختلف سال بیش از 58 درصد از ضریب اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی در این حوزه ناشی از ورود گردشگران بوده که حتی در موارد متعددی نیز به بیش از 100 درصد هم رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد میزان سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر در این زمینه را در شش ماهه نخست امسال 140 میلیارد تومان خواند و گفت: معمولا سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه بیش از بخش دولتی است به طوری که خصوصی‌ها 10 برابر بیشتر سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: در صدد رفع مشکلات و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این حوزه هستیم و راهکارهایی نیز برای بهبود شرایط در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار