شمخانی: استان یزد نماد اقتصاد مقاومتی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: استان یزد با دارا بودن سه صفت قنات، قنوت و قناعت نماد اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در این زمینه باشد.
کد خبر: ۱۷۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 12 February 2016
به گزارش تابناک یزد، شوراي اداري استان یزد با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي، نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار، معاونان و مشاوران استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مديركل حوزه استاندار و اعضاي شوراي اداري استان در «تالار انديشه» استانداري برگزار شد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن قدرداني از حضور گسترده مردم استان يزد در مراسم راهپيمايي 22 بهمن اظهار داشت: دليل اكثر آسیب‌های اجتماعي و فرهنگي كشور را بايد در حوزه اقتصاد جستجو كنيم.
«امير دريابان علي شمخاني» ادامه داد: اينكه در استان يزد طلاق، سرقت، گرايش به مواد مخدر و تعداد زنداني نسبت به جمعيت استان كم است به اين دليل است كه نرخ بيكاري در اين استان از ميانگين كشوري پائين تر است.
وي افزود: اقتصاد يكي از پایه‌های اصلي تشکیل‌دهنده امنيت ملي است ونمی توانيم نسبت به حوزه اقتصاد و مشكلات معيشتي مردم کم توجه باشيم.

دريابان شمخاني تصريح كرد: دغدغه اصلي مقام معظم رهبري در سال‌های اخير توجه به مشكلات اقتصادي است و اينكه ايشان سیاست‌های اقتصاد مقاومتي را به سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ فرمودند نشان از حساسيت و دغدغه رهبر فرزانه به امر معيشت مردم دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: حوزه اقتصاد با حيات و معيشت مردم رابطه مستقيم دارد و اولويت اول ما در شوراي امنيت ملي اقتصاد و حل مشكلات اقتصادي مردم است.
وي اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري نبايد در حد شعار باقي بماند و بايد بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتي نرخ بيكاري را مبتني برداشته هاي بومي هر استان حداقل 2 درصد در هرسال كاهش دهيم.


دريابان شمخاني افزود: خوشبختانه با اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه در دولت تدبير و اميد وقت پاسخگويي به مطالبات اقتصادي مردم فرارسيده است و بايد اقدامي شايسته در راستاي رفع مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم انجام دهيم.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: فقر و فساد مالي دو عامل اصلي تضعیف‌کننده اقتصاد در هر نظامي است و مردم از مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران انتظار دارند همان‌طور كه آن‌ها در طول اين 37 سال در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامي حضوري مؤثر داشته‌اند، ما نيز فساد و فقر را به‌طور كامل در ايران ریشه‌کن كنيم.

وي ادامه داد: سکان‌دار اصلي حل مشكلات اقتصادي و بهبود وضعيت زندگي مردم، دولت است و ضروري است همه نهادها و قواي ديگر قوه مجريه را در انجام اين مهم حمايت و ياري كنند.


دريابان شمخاني در بخش ديگري از سخنان خود، افراط‌ و تفریط و تندروي را آفت انقلاب اسلامي و زمینه‌ساز نفوذ و دخالت دشمنان خارجي نظام دانست و تأكيد كرد: نيروهاي تندرو و خودسر از هر جناح سياسي كشور بايد در حاشيه قرار گيرند و شوراي عالي امنيت ملي در برخورد باکسانی كه به استقلال و توسعه ايران ضربه وارد می‌کنند با جديت برخورد كرده و می‌کند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در پايان سخنان خود تصريح كرد: در ماجراي اخير حمله به سفارت عربستان سعودي در جمهوري اسلامي ايران تمامي عوامل خودسر دستگير شدند، در زندان هستند و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

خبرانلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار