مخلوقی خبر داد:

کاهش میزان سزارین در بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین با از کاهش 6 درصدی میزان سزارین در بیمارستان تأمین اجتماعی استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۸۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 15 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سعید مخلوقی رئیس بیمارستان 256 تختخوابی تأمین اجتماعی استان قزوین در گفتگویی با این خبرگزاری با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی رازی قزوین با 256 تختخواب افتتاح شده، اظهار کرد: این بیمارستان امروز با 229 تخت در حال خدمات رسانی به مردم شریف استان قزوین است.

وی با بیان اینکه شاخصه‌های مهمی که برای ارزیابی یک بیمارستان مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان شاخصه‌های کلیدی عملکرد معرفی می شود، افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستان رازی در 9 ماهه نخست سال گذشته 77 درصد بوده که این رقم در سال جاری به 82 درصد رسیده است.

مخلوقی عنوان کرد: همچنین متوسط اقامت بیمار یعنی مدتی که بیمار بر روی هر تخت در سال گذشته 2.7 دهم بوده که در سال گذشته این رقم به 2.6 دهم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال گذشته 16 هزار و 800 نفر بیمار در این بیمارستان بستری شده بودند، ادامه داد: در 9 ماه اول امسال 18 هزار و 400 بیمار در بیمارستان رازی استان قزوین بستری شده و تحت خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: درصد سزارین به عنوان یک شاخص بسیار مهم کشوری است که در این بیمارستان از 41 درصد در سال گذشته به 35 درصد در 9 ماه نخست امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی در 9 ماه ابتدایی سال جاری 146 هزار بیمار را در بخش درمانهای عمومی و اورژانس پذیرش کرده، تأکید کرد: در 20 درمانگاه تخصصی این بیمارستان نیز که هر روز صبح فعال است 129 هزار بیمار را پذیرش شده است.

مخلوقی بیان کرد: روند خوب این شاخص‌ها نتیجه برنامه‌ریزی استراتژیکی اسست که با حمایت‌های ستاد مدیریت درمان باعث شده تا شاهد رشد این بیمارستان در سالهای اخیر باشیم.

وی گفت: 7 بیمارستان در سطح کشور به عنوان بیمارستان دوستدار کودک و شیر مادر انتخاب شده که تنها بیمارستان تأمین اجتماعی در میان این 7 بیمارستان، بیمارستان رازی بوده است.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین با اشاره به اجرای طرح حاکمیت بالینی در سطح کشور، مبنای اجرای این طرح را ارائه خدمات ایمن به بیماران دانست و اظهار کرد: در طرح حاکمیت بالینی که در دو مرحله و در دوسال برگزار شد بیمارستان رازی به عنوان تنها نماینده استان قزوین در این طرح مورد تقدیر قرار گرفت.

وی همچنین افزود: در جشنواره آموزش بیمار که برای اولین بار در سطح کشور برگزار شد، بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان برتر در سطح کشور معرفی شد.

مخلوقی از اضافه شدن 6 تخت جدید به سیستم ICU این بیمارستان خبر داد و عنوان کرد: بخش قلب نیز از 16 تخت به 18 تخت ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طرح هتلینگ در این بیمارستان با هدف ارتقاء خدمات رسانی به بیماران اجرا خواهد شد، گفت: این طرح با بودجه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اجرایی می‌شود.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین رویکرد در این طرح را افزایش سطح خدمات به بیماران بیان و تإکید کرد: اتاق بیمار شرایط اتاق یک هتل را خواهد گرفت و چهره بیمارستان بعد از 20 سال متحول می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار