تهیه سند مهارت کرمانشاه در فراز و نشیب تأمین اعتبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: تهیه سند آموزش‌های مهارت کرمانشاه در فراز و نشیب تأمین اعتبار مانده است.
کد خبر: ۱۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 24 February 2016
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: تهیه سند آموزش‌های مهارت کرمانشاه در فراز و نشیب تأمین اعتبار مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، داوود ناصری‌امید صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه به ارائه گزارش جامعی از اقدامات شورای مهارت استان پرداخت و تعداد کل مصوبات در شورای مهارت استان را 78 مورد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در شورای مهارت شهرستان‌های استان نیز 161 مصوبه به تصویب رسیده است، گفت: تهیه سند آموزش‌های مهارتی استان از مهمترین اقدامات بوده که در فراز و نشیب تأمین اعتبارات مانده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تشکیل کمیته مهارت در شهرستان‌ها، معرفی افراد نیازمند مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای، قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی از سوی دستگاه‌های مرتبط، ارائه تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد استان و ... را از دیگر اقدامات این شورا برشمرد.

ناصری‌امید بیان داشت: ارائه نیازسنجی آموزشی در روستاها، ارائه خدمت به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های استان برای آموزش دانشجویان، هماهنگی برای معرفی افراد نخبه به مسابقات ملی مهارت و... نیز از اقدامات دیگر بوده است.

وی با اشاره به هرم جمعیت دانشجویان در کشور تصریح کرد: در حال حاضر 66 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، 23 درصد در کاردانی، 9 درصد کارشناسی ارشد و 0.3 درصد در دکترای حرفه‌ای هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: به ازای هر پنج کارشناس یک تکنسین در کشور آموزش داده می‌شود و یک‌سوم دانشجویان در 20 رشته تحصیلی اول تحصیل می‌کنند.

ناصری‌امید ضرورت همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها برای تربیت نیروهای ماهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: نرخ فزاینده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی، کم‌توجهی به بعد مهارتی در شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، تبعات اقتصادی ـ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بیکاری گروه هدف و مشکلات کارآفرینان و کارفرمایان در دسترسی به نیروی انسانی توانمند و دارای شایستگی‌های لازم این ضرورت را ایجاد کرده است.

وی در مورد عملکرد آموزشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه جوار دانشگاه نیز بیان داشت: در این حوزه یک‌هزار و 59 نفر عملکرد آموزشی با 150 هزار نفر ـ ساعت داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه میزان تعهد آموزشی این اداره‌کل در حوزه فوق را 144 هزار نفر ـ ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با این وجود 105 درصد تعهد فوق محقق شده است.

ناصری‌امید میزان تعهد آموزشی سال گذشته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه را 5 میلیون نفر ـ ساعت اعلام کرد و یادآور شد: 500 هزار نفر ـ ساعت آن مربوط به آموزش در حوزه زندان‌ها و 400 هزار نفر ـ ساعت مربوط به روستاها بود.

وی میزان تعهد آموزشی به اداره‌کل آموزش و پرورش را 500 هزار نفر ـ ساعت عنوان کرد و با تأکید بر اینکه آموزش در جوار دانشگاه باید افزایش یابد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی از دانشگاه‌های استان خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم افزایش آموزش در جوار دانشگاه‌ها اظهار کرد: تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی و بنیاد ملی نخبگان در دست اقدام و تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری منعقد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار