اهدای عضو 14 پیکر مرگ مغزی در گیلان/37 نفر حیات دوباره یافتند

کد خبر: ۱۹۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 29 February 2016
تابناک گیلان: مدیر عامل مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت از اهدای عضو 14 پیکر مرگ مغزی در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سیروس امیرعلوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهدای عضو از پیکر مرگ مغزی شده در گیلان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 14 نفر پیکر مرگ مغزی‌شده در گیلان اهدای عضو کردند و با این اقدام 37 نفر حیات دوباره یافتند.

وی با بیان اینکه اکنون پیوند کلیه در داخل گیلان انجام می‌شود، افزود: برای انجام پیوند کبد و قلب پیکر مرگ مغزی شده به استان‌های دیگر انتقال می‌یابد.

مدیر عامل مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت از افزایش اهدای عضو در این استان خبر داد و گفت: به دلیل انجام فرهنگ‌سازی موضوع اهدای عضو در گیلان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی بیشترین موافقت با اهدای عضو در گیلان را در شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان عنوان کرد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار جشن نفس به منظور تکریم از بازماندگان پیکر اهدا کننده عضو در استان برگزار شده است.

امیرعلوی با اشاره به اینکه امیدواریم این فرهنگ خداپسندانه در استان گسترش یابد، یادآور شد:  از تعداد 14 پیکر مرگ مغزی‌ اهدا کننده عضو تعداد 10 نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی از انجام پیوند کبد برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: این عمل پیوند در اردیبهشت سال 95 انجام می‌شود.

مدیر عامل مرکز دانشگاهی بیمارستان رازی رشت انجام پیوند عضو از پیکر مرگ مغزی‌شده در داخل گیلان را کاملاً رایگان دانست و متذکر شد: مرکز دانشگاهی رازی در چند سال آینده به یکی از قطب‌های پیوند در منطقه تبدیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار