روستاهای بهار نیازمند فعالیت خیرین آب

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: روستاهای شهرستان بهار نیازمند فعالیت خیرین آب است.
کد خبر: ۲۱۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 15 April 2016

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: روستاهای شهرستان بهار نیازمند فعالیت خیرین آب است.

به گزارش فارس،محمدابراهیم فراهانی اظهار کرد: به لطف خدا با بارندگی‌های امسال فصل بهار، جاری شدن آب در رودخانه‌ها و افزایش دبی چشمه‌ها و قنات‌ها، اختلال در روند خدماترسانی به روستاییان کاهش می‌یابد.

وی از انجام عملیات شست‌وشوی گل و لای ته‌نشین شده در مخزن زمینی با رعایت استانداردهای کنترل کیفی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع آب شرب در روستاهای شهرستان گزارش نشده است.

مدیر امور آبفار شهرستان بهار در ادامه گفت: در تعطیلات نوروزی با هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش مستمر پرسنل بهره‌برداری و نگهداری این امور و پیمانکار تعمیرات شبکه، 100 متر از خط، انتقال تعویض و جابجا شد.

وی هدف شرکت آب و فاضلاب روستایی را تأمین آب شرب برای مردم روستاها عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه منابع مالی و اعتبارات تخصیصی دولت در راستای تأمین آب شرب روستاها، با توجه به پراکندگی و فقر آبی در بیشتر اراضی شهرستان بهار جوابگوی برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نیست.

فراهانی اظهار کرد: این وضعیت یکی از دلایل مهاجرت بی‌رویه روستاییان به کلانشهرها و اسکان در حاشیه شهرهاست که مشکلات عدیده‌ای را برای دولت برای تأمین مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت و امنیت به وجود آورده است.

وی راه حل این مشکل را سوق دادن بخشی از خدمات و فعالیت‌های خیرین در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه تأمین آب شرب در روستاها دانست.

مدیر آبفار شهرستان بهار ادامه داد: از آن جا که بار تولید محصولات کشور به دوش کشاورزان است، باید نسبت به این امر و حل مشکل آبرسانی به این مناطق توجه شود.

وی تصریح کرد: شرکت آبفار به عنوان مجموعهای کاملاً دولتی، طبق توافقنامه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته می‌تواند در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف فعالیت کند که کمبود اعتبارات در بیشتر مواقع عامل عدم اجرای پروژه‌ها و یا طولانی شدن انجام تعهدات شده است.

فراهانی خواستار مساعدت خیرین و نیکوکاران برای همکاری و تعامل بیشتر با این شرکت شد و افزود: گسترش کمک در روستاها به وسیله خیرین، در راستای حفر چاه و تأمین آب شرب می‌تواند برگی دیگر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در حوزه وقف رقم بزند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار