«تأثیرات جنسیت در حقوق کیفری ایران» منتشر شد

کتاب «تأثیرات جنسیت در حقوق کیفری ایران» نوشته‌ی علی یزدانیان توسط انتشارات نوروزی منتشر و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شد.
کد خبر: ۲۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 02 July 2016
کتاب «تأثیرات جنسیت در حقوق کیفری ایران» نوشته‌ی علی یزدانیان توسط انتشارات نوروزی منتشر و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شد.
از آن‌جایی که رشد و توسعه‌ی روز افزون جوامع بشری و ارتقاء سطح انتظارات مردم موجب شد تا فرهنگ نیازمندی‌های آنان نیز متحول شود، به همین دلیل نویسنده‌ی کتاب به‌طور مختصر به بررسی تأثیرات جنسیت در حقوق کیفری ایران با تأکید بر نگاه فقهی پرداخته است و در این کتاب از یافته‌ها و تجارب خود و هم‌چنین با بهره‌گیری از کتاب‌های بزرگان علم حقوق به رشته‌ی تحریر درآورده است.
این کتاب در ۳ فصل با موضوعات «آثار جنسیت در عناوین مجرمانه»، «آثار جنسیت در سن و میزان مسئولیت کیفری» و «مجازات و آثار جنسیت در اثبات جرم و اجرای مجازات» تدوین شده که موارد ذکر شده مربوط به قانون مجازات سابق است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: جهت تعیین مجازات برای مجرم باید جرم او در مرجع صالح ثابت شود و در سیستم حقوق کیفری ایران جز در بعضی جرایم روش‌های اثبات احصا شده نیست. قاضی به هر نحوی علم پیدا و احراز کرده، می‌تواند نظر خود را اعلام کند اما جرایمی که دلایل اثبات آن شمارش گردید.
دیه‌ی زن و مرد در ضرب‌وجرح مساوی است اما هرگاه مقدار دیه به ثلث دیه‌ی کامل برسد، دیه‌ی زن نصف دیه‌ی مرد خواهد بود که در این‌جا جنسیت تأثیر در میزان و مقدار دیه دارد و مرد بیش‌تر از زن مستحق دیه می‌شود.

شناسنامه‌ی کتاب

تألیف: علی یزدانیان

صفحه‌آرا و طراح جلد: بهاره عزت‌تبار

نوبت چاپ: اول – ۱۳۹۵

مشخضات ظاهری: ۱۴۵ صفحه

قطع: وزیری

شمارگان: ۳۰۰

شماره شابک: ۵-۶۷۳-۳۶۴-۶۰۰-۹۷۸

چاپ و نشر: نوروزی

قیمت: ۱۰ هزار تومان

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار