فعالیتِ 28 مرکز اقامت درمان معتادان در گلستان

محمد شهنازی: در حال حاضر مشکل و محدودیتی در تعداد مراکز اقامتی و درمانی وجود ندارد
کد خبر: ۲۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 03 July 2016
محمد شهنازی پیش از ظهر امروز در همایش اعتیاد و خانواده با رویکرد خانواده و بهبودی در گرگان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل و محدودیتی در تعداد مراکز اقامتی و درمانی وجود ندارد و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به‌طور مرتب نیازسنجی کرده و هر جایی نیاز باشد مجوز مرکز اقامتی صادر می‎شود.
وی بهبود کیفیت ارائه‌ی خدماتِ درمان را اولویتی مهم خواند و بر لزوم آموزش هرچه بیش‌تر درمان‎گران تأکید و تصریح کرد: کارگاه‎های آموزشی زیادی در این راستا برگزار شد تا درمان‎گران نسبت به مسائل ترک اعتیاد و روانگردان آگاه شوند.

پروتکل استانی اعتیاد برای نوجوانان تدوین شد
دبیر کمیته‌ی درمان و حمایت‎های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان افزود: درمان اعتیاد در بانوان و کودکان زیر 17 سال از معضلات دیگری است که باید بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد چرا که این مسئله علاوه بر اعتیاد، منجر به بزهکاری اجتماعی نیز می‎شود.
شهنازی نقش درمان‎گران را بسیار بااهمیت خواند و ابراز کرد: برای نوجوانان زیر 17 سال پروتکل خاصی برای درمان اعتیاد وجود ندارد.
به گفته‌ی وی پروتکلی را ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده است که در یکی از مراکز درمانی یا بیمارستان‎های استان اجرا می‎شود و طی آن با 10 تخت به نوجوانان معتاد زیر 17 سال خدمات ارائه می‎شود. 

درمان فرد مصرف‎کننده‌ی روان‌گردان با داروهای متادون اشتباه است
دبیر کمیته‌ی درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان افزایش سوءمصرف روان‌گردان در جامعه را یک معضل جدی خواند و گفت: مراکز اقامتی ساماندهی لازم را نداشتند که طی چند سال اخیر به ساماندهی رسیدند و همه مراکز باید مجوز داشته باشند تا نظارت و کنترل شوند.
وی با اشاره به شیوع مواد مخدر و روان‌گردان بیان کرد: درمان فرد مصرف‎کننده‌ی روان‌گردان با داروهای متادون کار اشتباهی است؛ مراکز اقامتی در حقیقت مراکز اصلی برای درمان بیماران مصرف‎کننده‌ی روانگردان هستند.

نخستین مرکز تخصصی درمان روان‌گردان در گرگان راه‎اندازی می‎شود
دبیر کمیته‌ی درمان و حمایت‎های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: نخستین مرکز تخصصی درمان روان‌گردان در کلینیک وابسته به بیمارستان پنج‎آذر که در میدان مازندران واقع شده به‌صورت پایلوت راه‎اندازی می‎شود.
شهنازی افزود: مراجعه‌کنندگان به مرکز فوق که چند نوع مصرف دارند از طریق متادون و آمفتانین کنترل درمانی می‎شوند اما سوءمصرف مواد محرک را با مداخلات روانشناسی و روانپزشکی باید درمان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار