کشف بیش از ۴۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان

فرمانده‌ی انتظامی استان گلستان از تشکیل یک هزار و ۳۹ پرونده به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال برای کشف کالای قاچاق در استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 11 July 2016
سرهنگ علی‌اکبر جاویدان،  فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخلی و کاهش تقاضا را از راهکارهای فرهنگی در موضوع مقابله با قاچاق کالا اعلام و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی سیاست‌ها و قوانین مبارزه با قاچاق با ذکر مصادیق به شهروندان و اصلاح روش‌های انجام کاری و بهبود فعالیت‌های اجرایی نیز در این راستا بسیار مهم و اثرگذار است.
وی با تأکید بر تعامل و همکاری همه‌ی سازمان‌ها و نهادها در راستای مقابله با پدیده‌ی قاچاق کالا، گفت: خوش‌بختانه به علت نظارت‌های مستمر و هدفمند پلیس استان در گذر مرزی اینچه‌برون، قاچاق کالا در مرز بسیار ضعیف است.
فرمانده‌ی انتظامی استان گلستان، پدیده‌ی قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور دانست و اظهار داشت:‌ لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، دارو و کالای گمرکی و دخانی از عمده کالاهایی است که از طریق قاچاق وارد استان می‌شود.
سرهنگ جاویدان، کل پرونده‌های مکشوفه در سطح استان گلستان در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق کالا را یک هزار و 39 پرونده اعلام و تصریح کرد: تشکیل این تعداد پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.
وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده متفرقه کم‌تر از 10 میلیون ریال را 608 پرونده اعلام کرد و گفت: با تلاش کارکنان پلیس آگاهی در 3 ماهه‌ی نخست امسال، 10 پرونده بالای یک میلیارد ریال و 46 پرونده بالای یکصد میلیون ریال کشف شد.
فرمانده‌ی انتظامی استان گلستان با اشاره به انهدام 2 باند بزرگ توزیع قاچاق کالا و توقیف 204 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: ارزش کل کالاهای کشف شده در این مدت 47 میلیارد و 197 میلیون ریال بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار