8.5 میلیارد ریال برای اطعام‌دهی نیازمندان هزینه شده است

ابراهیم باغبانی: این نهاد با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند به منظور استفاده از برکات ماه مبارک رمضان توانست خدمات خوبی را به نیازمندان ارائه دهد.
کد خبر: ۲۵۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 13 July 2016
ابراهیم باغبانی ظهر دیروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: این نهاد با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند به منظور استفاده از برکات ماه مبارک رمضان توانست خدمات خوبی را به نیازمندان ارائه دهد.
وی با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی برای استفاده از کمک‌های مردمی و ترویج روح انفاق و نیکوکاری در جامعه و گسترش آن از ظرفیت مراکز نیکوکاری بهره می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهی‌دستان است.
باغبانی ابراز کرد: تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار، تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد، ایجاد هم‌بستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آن‌ها با تأکید بر توانمندسازی آن‌ها از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است. 

28 مرکز نیکوکاری در گلستان ایجاد شده است
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با اشاره به این‌که در حال حاضر 28 مرکز نیکوکاری در استان گلستان ایجاد شده، تصریح کرد: از این تعداد 26 مرکز در پیشبرد برنامه‌های ماه مبارک رمضان فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و با ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی توانستند کمک‌های خوبی را برای نیازمندان جمع‌آوری کنند.
وی توزیع 3 هزار و 154 سبد غذایی را از جمله اقدامات مراکز نیکوکاری برشمرد و ادامه داد: برای تهیه‌ی این سبد‌های غذایی بیش از یک میلیارد و 799 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: هم‌چنین برگزاری ضیافت افطاری برای 85 هزار و 91 خانواده نیازمند و ایتام با اعتبار 5 میلیارد و 695 میلیون ریال و تهیه‌ی سحری برای 19 هزار و 102 نفر با اعتبار یک میلیارد و 94 میلیون ریال از دیگر خدماتی بوده که در ماه مبارک رمضان در مراکز نیکوکاری انجام شده است.
باغبانی با بیان این‌که این مراکز در طرح حامی‌یابی نیز با این نهاد همکاری کردند، تصریح کرد: با برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی در سطح مراکز نیکوکاری 212 حامی جدید سرپرستی 231 یتیم و 94 حامی خیر نیز سرپرستی 102 فرزند طرح محسنین را بر عهده گرفتند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان یادآور شد: هم‌چنین در روز عید فطر نیز پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در مراکز نیکوکاری برپا شد و یک میلیارد ریال زکات فطره سادات، زکات فطره عام و کفاره در این مراکز جمع‌آوری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار