گسترش برنامه های تربیتی در مدارس البرز نیاز به حمایت دارد

کد خبر: ۲۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 19 July 2016


کارشناسان امور تربیتی البرز در مرکز آموزش قلم ناحیه یک کرج گردهم آمدند و بر گسترش و حمایت از برنامه های امور تربیتی در مدارس این استان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آئین گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است که مسوولیت نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور را تشکیل می دهد بر عهده دارد.

فرزاد شعبانی اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که در آن آموزه های قرآنی ، اجتماعی ، ارزش های اسلامی - انقلابی ، مهارت های زندگی و ... در کنار آموزش های تحصیلی - علمی به دانش آموزان ایفای نقش دارد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در آموزش و پرورش خاطر نشان شد: انتقال این پیام های آموزشی - تربیتی و مهارت های فردی - اجتماعی بر عهده فعالان در بخش امور تربیتی در مدارس است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل گسترش دامنه تاثیرگذاری رسانه های ارتباطی و جنگ نرم دشمن بر روی دانش آموزان رسالت فعالان امور تربیتی در مدارس خطیرتر شده است لذا نیروهای متخصص در این بخش باید تلاش بیشتری کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک کرج یاداور شد: دانش آموزان نیروهای ارزشمندی هستند که در بخش امور تربیتی و فرهنگی نیاز به کارکردهای تخصصی دارند.

شعبانی در ادامه به جزیره ای عمل کردن دستگاهای متولی در بخش اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان پرداخت و افزود: برای پیشگیری از هر گونه آسیب اجتماعی در بین دانش آموزان باید به امور تربیتی در جامعه به ویژه البرز که در آن اقوام و قومیت های مختلف از نقاط مختلف کشور زندگی می کنند باید بیشتر توجه کرد.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این گردهمایی گفت: امور تربیتی یک نهاد مهم و تاثیر گزار در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس است که از شهیدان بزرگوار رجایی و با هنر به یادگار مانده است.

علی قبادی از تربیت به عنوان سرمشق کتاب زندگی برای دانش آموزان در مدارس یاد کرد و یادآور شد:

با توجه به نقش و جایگاه امور تربیتی در آموزش و پرورش لازم است کارشناسان امور تربیتی در مدارس با سازماندهی هدفمند برنامه های کاری طبق 8 فعالیت کاری که در این بخش برنامه ریزی و تدوین شده است عمل کنند.

وی اظهار کرد: علم ، ایمان و عمل سه شاخص مهمی است که کارشناسان امور تربیتی در فرآیند امور تربیتی در مدارس باید به آن نگاه تخصصی داشته باشند.

رئیس اداره امور تربیتی مدارس اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: با برگزاری کارگاه های آموزشی- تربیتی برای کارکنان مدرسه،دانش آموزان و اولیاء ، گسترش فعالیت های تربیتی با خوراک معنوی ، برگزاری مسابقات فرهنگی - آموزشی در راستای ارتقاء فعالیت های تربیتی مدارس در سال تحصیلی 95-94 گام بردارند.

قبادی گفت: برای تقویت برنامه های تربیتی در مدارس اولین اقدام در بخش صدور ابلاغ برای نیروی انسانی باشد زیرا یک نیروی متخصص و فعال می تواند در ایجاد انگیزه و پررنگ شدن فعالیت های تربیتی در مدارس نقش موثری داشته باشد.

وی به کارشناسان امور تربیتی فعال در اداره های آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: برای ارتقاء مهارت های حرفه ای و توانمند سازی های تربیتی در مدارس باید به تقویم اجرایی تربیتی نگاه عمیق و ویژه ای داشته باشیم و با ایجاد تعامل و مشارکت بستر رشد شاخص های تربیتی در مدارس البرز را بیش از گذشته بوجود آوریم .

در این آئین از 5 نفر از سرگروهای امور تربیتی البرز که حائز رتبه برتر کشوری شده بودند نیز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار