پدیده ریزگردها در کشور فراملی است

کد خبر: ۲۶۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 27 July 2016

به گزارش ایرنا محمد رضا نورا روز سه شنبه در کارگاه «راهکارهای مداخله ای جهت کاهش عوارض ناشی از پدیده گرد و غبار بر روی سلامت جامعه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه بالا بردن سطح آگاهی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این واحد آموزشی است.
وی گفت: دولت ها اقدامات خودشان را در رابطه با ریزگردها انجام می دهند اما ضرورت دارد این پدیده از جنبه های مختلف در دانشگاه های کشور از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مقابله با آن تدوین شود.
وی تصریح کرد: نخستین حلقه ای که با وقوع ریزگردها آسیب جدی می بیند سلامت آحاد جامعه است بنابراین مراکز آموزشی سراسر کشور می توانند راهکارهای مفید برای افزایش سلامت جامعه را به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های مختلف می تواند میزان آگاهی مردم را در مقابله با پدیده ریزگردها بالا ببرد.
عضو کارگروه مقابله و سازگاری با گرد و غبار دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: به منظور مقابله با پدیده ریزگردها دانشگاه آزاد اسلامی از یک سال پیش در کل کشور ستادی با عنوان ستاد مقابله و سازگاری با پدیده گرد و غبار تشکیل داده و در حال انجام مطالعات لازم در سطح ملی و منطقه ای است.
نورا اظهار داشت: با توجه به این که سیستان و بلوچستان با پدیده ی گرد و غبار درگیر است این کارگروه در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و مشغول فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه است.
وی خاطر نشان کرد: ابتدا 2 برنامه در قالب کارگاه آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه تدوین و به دانشگاهای آزاد اسلامی سراسر کشور ابلاغ شد که این کارگاه ها به مدت 2 روز برگزار می شود.
وی تصریح کرد: گروه های در معرض خطر بیشتر شامل «مادران باردار، سالمندان، کودکان و نوزادان» باید در هنگام وقوع ریزگردها مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند.
عضو کارگروه مقابله و سازگاری با گرد و غبار دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: با هماهنگی انجام شده با دستگاه های دست اندرکار مقابله با پدیده ریزگردها قرار است کارگاهای آموزشی در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار شود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود را در قالب پایانامه ها و رساله های دکتری انجام می دهد و تاکنون نتایج خوبی هم در این زمینه بدست آمده است که پس از تکمیل شدن به اطلاع آحاد جامعه می رسد.
استان سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی این استان همواره با پدیده گرد و غبار رو به رو است بگونه ای که این پدیده در برخی روزهای سال سبب آلودگی هوا تا دهها برابر بیشتر از حد استاندارد می شود.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار