استفاده از سفره پارچه ای به جای نایلون در نانوایی

یک کار خوب در نانوایی های فسا

مهندس منوچهر جوکاران کارشناس بهداشت محیط و کارشناس ارشد محیط زیست معاونت بهداشت دانشگاه گفت : این روزها افراد زیادی جهت خریدهای روزانه معمولا از کیسه های نایلونی استفاده می کنند و استفاده از این کیسه ها در موقع خرید نان نیز رایج شده است.
کد خبر: ۲۹۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰ 05 September 2016
جوکاران با بیان اینکه  کیسه های نایلونی عموما از مواد نفتی و شیمیایی تولید می شوند ، افزود : قرار دادن نان به صورت داغ در داخل این نایلونها ، می تواند با تعریق و بخار آب احتمال آلودگی سطحی شیمیایی در نان ایجاد نماید .

 news.2940.jpg
 
به گفته وی بخار آب ایجاد شده می تواند باعث زود بیات شدن نان گردد و بیات شدن نان باعث تغییر طعم و بو ، کاهش ماندگاری و افزایش دور ریز نان می شود.

کارشناس بهداشت محیط با اشاره به اینکه بخار آب ایجاد شده می تواند زمینه را برای رشد کپک ها ایجاد کند اظهار داشت : بعضی از سموم مترشحه از این کپک ها می تواند باعث سرطان در انسان شود.

 http://webmail.tabnak.ir/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=134&_part=3&_mimewarning=1&_embed=1
 
وی گفت : مصرف نان کپک زده برای سلامت انسان مطلوب نیست و حتی نانهای کپک زده برای مصرف دام به علت انتقال سموم از گوشت و شیر آن به انسان ممنوع می باشد.

جوکاران در خصوص نگهداری نان گفت : بهترین روش نگهدای نان ، خنک کردن مناسب و قرار دادن در سفره های پارچه ای است که در جهت فرهنگ سازی استفاده از این سفره ها توسط مردم ، طرح جایگزینی آن به جای کیسه های نایلونی از طرف معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا با توزیع 200 سفره پارچه ای در 10 نانوایی منتخب اجرا شد و این طرح در دو مرحله دیگر نیز ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
آخه 200 سفره به شهر فسا که بیش از 90 هزار جمعیت دارد، به چند خانوار میرسه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
بالاخره کار بجا وشایسته ای هست جهت فرهنگ سازی و آگاهی عموم مردم. قرار نیست که به همه سفره بدند. همین که مردم آگاه بشوند وخودشون اقدام به تهیه سفره کنند کافی هست. عزیزم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
بلاخره همین که به فکر سلامت انسانها هستید سپاسگذاریم.
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ما توقع داریم همه چیز مفتی باشه بابا این یه راهکاره عدهای توقع دارن با گرفتن نان 2000تومان هم بدن برو بابا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار