رهبر شیعیان نیجریه با خطر نابینایی مواجه است

یک وکیل حقوق بشری با اعلام این که شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه برای حفظ بینایی خود نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، خواهان آزادی وی از زندان این کشور شد.
کد خبر: ۲۹۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 06 September 2016
 فمی فالانا، یک وکیل حقوق بشری در نیجریه درخواستی فوری را نزد دادگاه عالی نیجریه در شهر ابوجا ثبت کرده و آن خاطر نشان ساخته است، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در حمله سال گذشته نیروهای امنیتی این کشور به خانه‌اش یک چشم خود را از دست داده و با خطر از دست دادن کامل بینایی تنها چشمی که برایش باقی مانده مواجه است.

به گفته پزشک شیخ زکزاکی، دسامبر سال گذشته در جریان محاصره و حمله علیه خانه این رهبر شیعیان نیجریه و دستگیری او که موجب پایان سه روز حملات نظامی بی امان علیه این شیعیان در شهر زاریا در شمال این کشور شد، وی مورد اصابت هفت گلوله قرار گرفته است. این در حالی است که در جریان این حملات صدها شیعه و یک سرباز نیجریه‌ای کشته شدند.

شیخ زکزاکی بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت شد در حالی که بر اساس قوانین نیجریه باید در عرض 48 ساعت اتهام علیه هر متهم بازداشت شده ای مطرح شود.

ارتش نیجریه در آن زمان در توجیه کشتار شیعیان این کشور مدعی شده بود این شیعیان قصد داشته اند فرمانده ارتش این کشور را ترور کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار