مشاور سرپرست فرمانداری اسفراین به کاهش سن زنان سرپرست خانوار هشدار داد

مشاور سرپرست فرمانداری اسفراین در امور بانوان و خانواده به کاهش سن زنان سرپرست خانوار در این شهرستان 127هزار نفری در خراسان شمالی هشدار داد و اظهار کرد: باید علل آن بررسی و واکاوی شود.
کد خبر: ۲۹۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 08 September 2016
مهری تشکر چهارشنبه شب در نشست کارگروه بانوان و خانواده شهرستان اسفراین با اشاره به مشکلات بانوان بویژه بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست اظهار کرد: هم اکنون زنانی که متقاضی زیر پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند، افزایش یافته که این روند نگران کننده است.
وی ازداوج های ناپایدار کمتر از 2 سال، رواج نداشتن مشاوره قبل از ازدواج در میان زوجین و خانواده ها را از جمله عوامل دخیل دراین پدیده ذکر و اظهار کرد: بیکاری، اعتیاد و عدم مسئولیت پذیری مردان به عنوان سرپرست خانوار از دیگر مشکلان زنان آسیب پذیر شهرستان است.
وی با انتقاد از انفعال زنان مجلس نسبت به مسائل و مشکلات حوزه زنان بویژه زنان آسیب پذیر خواستار توجه بیشتر مجلس به بحث آسیب های اجتماعی و تصویب قوانین حقوقی و حمایتی مجلس برای برطرف شدن این مشکلات شد.
تشکری به اقدامات صورت گرفته از سوی دفتر امور زنان و خانواده فرمانداری اسفراین در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاهی بخشی به خانواده ها در حوزه ها ی مختلف بویژه آسیب های اجتماعی، تشکیل 2 سمن و کانون فرهنگی اجتماعی زنان در شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است .

***افزایش ازدواج دانش آموزان دختر اسفرانی در سنین پایین
رئیس اداره آموزش و پروش اسفراین هم در این کارگروه با اشاره به ترک تحصیل دختران در برخی مناطق این شهرستان گفت: ازدواج زود هنگام دانش آموزان و مخالفت همسر از ادامه تحصیل دختران به رغم غیر قانونی بودن این اقدام ، از دیگر دلایل ترک تحصیل دختردانش آموزان در سنین پایین است.
محمد اکرامی فر افزود: ازدواج زودهنگام در میان دانش آموزان دختر شهرستان اسفراین به کلاس ششم رسیده و دانش آموزان بسیاری در مقطع متوسطه اول ازدواج می کنند که این امر گلایه مدیران مدارس را در پی داشته است.
وی گفت: علت ازدواج های زودهنگام بیشتر به علت فقر اقتصادی و متعهد نبودن مردان در خانواده های آسیب پذیر است.
وی با اشاره مشکلات حضور دانش آموزان ازدواج کرده در سنین پایین با دیگر دانش آموزان در یک کلاس خواستار ساماندهی این مشکل شد.
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار