مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

حفظ و حمایت از ارزش‌های دین اسلام وظیفه سنگین روحانیت است

تابناک: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون استان مرکزی از ابزارهای نوین در امر تبلیغ بهره ببرند گفت: جامعه روحانیت روشنایی بخش به حرکت جوانان جامعه اسلامی و سربازان مقتدر خط مقدم مبارزه با حربه‌های فرهنگی دشمنان هستند.
کد خبر: ۲۹۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 11 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی بر اساس اعلام روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در آئین تکریم و معارفه مدیر تبلیغات اسلامی زرندیه که در محل فرمانداری برگزار شده بود اظهار داشت: تنها کشوری‌ که با حاکمیت نظام غیرت‌مند اسلامی استوار مانده ایران است‌ که برپایه اجرای دستورات الهی و با مبنای دین اسلام و سیره معصومین(ع) بنیان‌گذاری شده است.

وی افزود: به منظور دست‌یابی‌به اصلی‌ترین هدف انقلاب که ترویج فرهنگ اسلامی است روحانیان، ائمه جمعه و مردم نمازگزار جامعه با وحدتی شکست ناپذیر در تلاشند تا به این خواسته مهم دست یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: هدفمندی برنامه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فکری نیازمند مدیریتی مسئولیت‌پذیر است و تنها در این حالت می‌توان در این برنامه‌ها به موفقیت دست‌ یافت.

قربان‌پور ادامه داد: تنها مرکز تربیت فرهنگ غنی اسلام خانواده است و به راحتی فرهنگ اسلامی می‌تواند در خانواده‌ها ترویج یابد و این برگرفته از سیره معصومین، ائمه اطهار(ع) و قرآن است، همچنین یک خانواده که محکم‌ترین بنیان جامعه محسوب می‌شود موظف به حفظ منابع تعالیم فرهنگ اسلامی اعم از قرآن، حدیث و سنت است.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها باید بکوشند تا اصول فرهنگ اسلامی مانند وحدت و ابدیت فرهنگ اسلامی را به خوبی بشناسد و تبیین کند چرا که این نکات می‌توانند موثرترین اوامر در بنیان خانواده باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی زیربنای سبک زندگی اسلامی بوده که و با ترویج فرهنگ اسلامی سبک زندگی هم شکل می‌گیرد پس باید این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

قربان‌پور بیان کرد: از مواردی که سبب تحکیم خانواده‌ای سالم می‌شوند می‌توان به آموزش وگسترش فرهنگ عفاف و پایبندی‌های اخلاقی به منظور تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه از طریق رسانه و ایجاد و توسعه مراکز آموزشی و مشاوره خانواده اشاره کرد.

وی افزود: تنها راه نجات بشریت در دنیای امروز فرهنگ اسلامی است که ایجاد و ترویج آن باید یکی از اولویت‌های مهم خانواده‌ها باشد.

حفظ و حمایت از ارزش‌های دین اسلام وظیفه سنگین روحانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در جامعه امروز گفت: جامعه روحانیت روشنایی بخش به حرکت جوانان جامعه اسلامی و سربازان مقتدر خط مقدم مبارزه با حربه‌های فرهنگی دشمنان هستند.

وی افزود: روحانیان ایران اسلامی باید به این امر توجه داشته باشند که همواره باید ادامه دهنده راه امام و مقام معظم رهبری باشند و بیشتر از گذشته به گستردن شعائر دینی در جامعه اسلامی بپردازند و هرگز اجازه ندهند روحیه انقلابی نهفته در خون آنها کمرنگ شود.

قربان‌پور تصریح کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه روحانیان وظایف متعددی را برعهده دارند که یکی از آنها تشرح مبانی مشارکت در عرصه اقتصاد مقاومتی و کمک به تحقق این مهم است.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی به‌ دنبال این هستند که ارزش‌های دینی ما را متحول و نابود کنند و این ارزش‌ها را در بین جهانیان افکاری پوچ و بدون مبنا جلوه دهند که روحانیان در راستای مبارزه با این افراد، حفظ و حمایت از ارزش‌های دین اسلام وظیفه سنگینی را برعهده دارند چرا که مردم در این زمینه نیازمند آگاهی بیشتر هستند و روحانیان که به عنوان الگو در بین مردم شناخته شده‌اند می‌توانند در این زمینه آگاهی کافی را به آنها بدهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار