با شعر خوانی شعرای اهل سنت؛

محفل شعر آئيني «شور حسيني» در تربت جام برگزارشد

در آستانه فرا رسيدن تاسوعا وعاشوراي حسيني محفل شعر آييني «شور حسيني» گراميداشت شهداي عاشورا و مدافعان حرم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، بسيج هنرمندان و سپاه پاسداران تربت جام با حضور قشرهاي مختلف مردم شيعه و اهل سنت در حسینیه روحانی شهید حسین واعظی سپاه با شکوه خاصي برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 09 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، در اين محفل معنوي و ادبی چند تن از شاعران اهل سنت غلامحيدر سروري و ايرج مظلوم ساماني تازه ترين آثار خود را در وصف قيام عاشورا و شهداي مدافع حرم در جمع حاضران قرائت کردند و شرکت کنندگان در اين محفل معنوي با ذکر صلوات آنان را مورد تشويق و تحسین قرار دادند.
 
در اين محفل ادبي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه تربت جام با تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين (ع) در ارتباط با اهميت اشعار آئيني گفت: کسي براي اهل بيت(ع) شعر نمي گويد مگر اين که مدد الهي جبرائيل او را ياري کند.
حجت الاسلام سيد جعفر احمدي افزود: در شعر آئيني عناصری مانند حماسه، جهاد ،شهادت طلبی و ايارگري در قالب زيباي هنر و احساس در هم آمیخته و به مخاطب ارائه مي شود که  نفوذ بیشتری دارد.
 
وي تصريح کرد: شعراي اهل سنت با تفضل به اهل بيت (ع) آثار ارزنده  و فاخری را سرودند که ضمن پیوند عمیق وحدت  نشر و گسترش آن اثر گذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.
گفتنی است؛ محفل شعر آييني «شور حسيني» گراميداشت شهداي عاشورا و مدافعان حرم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، بسيج هنرمندان و سپاه پاسداران تربت جام شعر خوانی شعرای اهل سنت و حضور شهردار، رئیس واعضای شورای شهر و قشرهاي مختلف مردم شيعه و اهل سنت در حسینیه روحانی شهید حسین واعظی سپاه پاسداران تربت جام با شکوه خاصي برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار