عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید است، افزود: هر استادی هرچه درس می‌دهد، دو ساعت آخر آن را اختصاص به تجاری سازی آن علم دهد و به دانشجو آموزش دهد که چطور علوم می‌توانند تبدیل به ثروت شوند.
کد خبر: ۳۱۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 22 October 2016

دکتر محمد کاظمی اظهار کرد: ریسک اساتید دانشگاه، برای ایجاد شرکت و بهره گیری از دانشجویان در آنها پایین است، لذا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اساتید ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: ما برای توسعه باید مدل داشته باشیم. دانشگاه کدام یک از مدل‌هایی که در سراسر جهان برای ایجاد کسب و کار استفاده می شود، خط مشی خود قرار داده است؟

وی بابیان مدل‌های مختلفی که در جهان در زمینه کسب و کار وجود دارد، گفت: انسان باید جهانی بیاندیشد و منطقه‌ای عمل کند.

کاظمی گفت: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع به منظور استفاده از همکاری دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در صنعت، استفاده از توان اعضای هیأت علمی به صورت انفرادی و از طریق عقد قرارداد مستقیم، از جمله مواردی است که باید برای توسعه علم و صنعت بطور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید تخصصی کار کنند و این موضوع باید در مراکز دانشگاهی کشور نهادینه شود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت مستلزم برخی پیش‌نیازهاست و به نهادهای میانجی نیاز دارد . مراکز علمی برای آنکه بتوانند ایده‌های دانشجویان را به ثروت تبدیل کنند شرکت‌های تازه تاسیسی را مثل شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فن‌آوری تشکیل داده اند.

وی گفت: ایجاد ارتباط مطلوب و ارگانیک میان صنعت و دانشگاه مستلزم آن است که دو نهاد صنعت و دانشگاه بتوانند نیازهای یکدیگر را پاسخ دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار